40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

středa 31. srpna 2011

Report z ETC z pohledu komplikových Démonů II.

Pokračuju v reportu z letošního ETC. V druhé části zmíním zbývající sobotní hry. Nedělní budou příště.

Druhá hra proti Mercenaries týmu – soupeř Giorgio Testanera z Itálie s Chaos Space Marines
Dual lash s 9 obliterátory, tři terminátoři, nurgle v rhinu, berserkeři v LR, pětička CSM. Typický ETC dual lash.


Soupeř mě nechává začít a na stůl nedává nic, princové, LR s berserkery přijdou v prvním kole, zbytek jde z rezerv. Mě přichází opět nesprávná polovina. Fiendy, dva heraldi, DP, horroři a nurgle. Nurgláci jdou do ruiny k mému siege ground objektivu, zbytek jde na střed stolu, abych v příštím kole mohl reagovat na to, co přijde, jednoho prince mi to však zavane kapku blíž k soupeři. Ten přijíždí land raiderem ze kterého vybíhají berserkeři, kteří ho pošlou zpět do warpu. Princové začnou válet lashema. Fiendy mám najednou poblíž svého okraje stolu – šly celkově zpět o 21“. Je to v háji, i když na ně teď nebude nic střílet, mám tu dva hnusné prince a berserkery.

V druhém kole mi přicházejí rezervy, docela obstojně, bohužel přichází i poslední nurgláci, které cpu „doprostřed“ všech démonů. Bohužel se nezmáhám na víc než na dva woundy do jednoho z princů a několik mrtvých berserkerů. Ti si hned zalezou do LR a jeho princové začnou čistit heraldy. Soupeři přišly termosky, které si podávají riskantním deep strikem nurgle u mého objektivu. Smršť plazem byť zalehlí prostě neustáli. Další kolo moc udělat nemůžu. Jeho princové jsou v kombatu a já se do něj ničím nedostanu, takže střílím boltama do LR ale bezúspěšně. Načež soupeři přicházejí asi dvoji oblíci a pěší mariňáci. Oblíci provádí harakiri deep strike a daří se jim. S pomocí princů, kteří se prokousali heraldy si pošoupají mými zbylými troopami, které oblici smáznou. V následujícím kole se mi daří smazat pětici mariňáků, jednoho prince a zakusuju se do oblíků. Začíná přetahovaná, kdo koho víc zmasí. Fiendy nemají na rychle jezdící LR, do toho oxiduje rhino se soupeřovými nurglemi. Nakonec přetahovaná končí tak, že primární misi plichtíme, victory pointy s rozdílem cca 100 bodů taky, bohužel sekundární misi (siege ground) drží soupeřovy nurgle a finální výsledek je 8:12 pro něj.

S výsledkem jsem jako defender spokojený, když připustím, že z dual lash CSM mám velký respekt a nemám proti této sestavě nic nahráno. V téhle hře mě velice překvapil přístup hráče. V podstatě hrál stejně jako já, tedy mohutný deep strike. Sice ho to omezilo ofenzivně, na druhou stranu jsme se shodli, že kdyby to měl vše na stole hned, rozeberu ho na prvočinitele. Škoda že nepřišla na začátku preferovaná část, dvoje fiendy na stole by mi ze začátku podstatně pomohly.

Třetí hra proti Rusku – soupeř, kapitán ruského týmu Petr Yasychenko (HorrOwl) s Gardou
Šest vendet s heavy boltery navíc, commanda s officier on the fleet a astropathem, deset psykerů 2x melta a 2x plasma veterání, všichni s demolition chargé a fistama. Celkově tedy poměrně funny armáda.

Když byl gardista předhozený jako druhý obránce, bylo jasné, že si jej slíznu, konec konců proti gardě jsem byl připravený a odladěný. Když jsme připravovali párování, napsal jsem si u rusů, že tuhle gardu rozhodně ano, ale už jsem si nepamatoval proč. To jsem zjistil, když to začal sázet na stůl. Šest vendet, pěchota v tom, nic víc! Trošku mě rozladilo oznámení, že ty vendety mají heavy boltery, které moje démony bolí, ale když nemá žádné chiméry s HB, HS a ML, tak je to ve finále pořád méně střelby, než na kterou jsem u gardy zvyklý.

Nechávám soupeře začít, ten dvojice vendet umisťuje vždy asi 12“ od sebe, dělá scout move, hned dostane první kolo a vrací se zpět. Mě přichází preferovaná část – Dva heraldi, dva princové, dvoje fiendy, horroři a nurgláci. Nurgle jdou k mému objektivu. Jednoho heralda pokouším na zadní pancíř vendet, zbytek padá zhruba do středu stolu s nějakými rozestupy. Střelba nakonec znamenala tuším jen shaken jedné vendety, čekal jsem rozhodně víc. V druhém kole soupeř pohne jen čtyřmi vendetami, ze dvou vystupují psykeři a komanda a vyříkávají si to s heraldem, který jim stojí u zadku. Vyřeší ho až assault psykerů! Vendety ale začnou mohutnou palbu, potím se úplně všude, protože první kolo bylo velice špatné, teď přicházím o prince, dostávám nějaké pecky na heralda, který naštěstí bravůrně sejvuje. Mé kolo, díky potřebě házet 5+ (teď nevím, zda to dělá ten officer nebo astropath) mi pro jistotu nepřijde nic. Špatný. Nějaké pohyby. Jedny fiendy jdou směrem k prázdným a nepohlým vendetám, druhé k vendetám na středu stolu. Abych věděl, zda případně doběhnou, začínám střelbu během fiendů, padá mi to dobře a už jasně vidím, že obě jednotky doběhnou. Aby mi případně při střelbě neodebral tu bližší, rozhoduji se princem střílet po psykerech, protože na zadní vendety nedostřelí. Nějakého zabiju, ale nečekal jsem od toho nic velkého. Zbylý herald na stole pak pálí po vendetách, tedy konkrétně jeden výstřel z boltu.

„Hrušky“ už uzrály a začíná sklizeň. Herald exploduje jednu z vendet. Veteráni uvnitř nehází pinning ani morálku za ztráty a prchá. Fiendy dobíhají další čtyři vendety. Do prázdných, které se nehýbaly, protlačí celkem 8 penetrací a 7 glance. Soupeř rezolutně uděluje všechny penetrace jedné, glancy druhé. Penetrace způsobí explozi, glance imobilizují, tudíž, díky tomu, že je to squadrona wreckují. Druhé fiendy už to mají na 4+, takže poměrně méně glanců a penetrací. Nicméně jedna exploduje, druhá je shaken a přichází o zbraň. Soupeř se okamžitě ptá, který lascannon má odebrat a strašně diví, když mu říkám, ať si ho tam nechá, že má dát pryč heavy bolter :) Takže výsledek jsou 4 vendety dole během jednoho kola. Dobrá úrodička.

Soupeřovo kolo díky způsobeným ztrátám nebylo nijak zásadní. Z vendety, která ustála fiendy vystoupili veteráni a přidali se k těm, kteří vypadli po explozi druhé. Obě vendety se pak klidí do bezpečí. Vystoupivší gardisté heroicky odpalují demo charge, k tomu zablikají a polijí se plazmou. Nálož scatteruje a je to fifty: fifty mezi fiendami a veteránama. Několik fiendů umře, stejně tak veteránů ať už na nálož nebo na plazny a dávají se na útěk. Psykeři s komandou se pustí do dalších fiendů, které mají taky po ruce, tady už ale uváženě používají flamery. Opět několik fiendů dole. Následuje střelba vendet, ale nic extrémního – zraněný herald umírá. Mě ve třetím kole doráží nějaké rezervy, které distribuuji různě po stole. Princ proředí veterány, které následně berou fiendy, které přežili nálož. Druhé fiendy si troufají na psykery s komandou, naloží jim dostatečně, aby obě jednotky utekly ze stolu. A sklízím další „hrušku“. Bitva už je v podstatě vyhraná. Zbylá vendeta s veteránama turbo boostem prolítá mezi objektivy, utíkající veteráni se nesjednotí a prchají ze stolu. Bohužel má střelba díky coveru za turbo boost 6. vendetu sestřeluje až v 6. Kole a na vypadlé veterány fiendy přes difficult nedoběhnou. 7. Kolo již není. Škoda, kdyby na něj došlo, zcela jistě bych dal wipe a vyhrál 20:0, takhle, díky rozdílu VP vítězím jen 18:2.

Musím uznat, že i když v druhém kole dostal soupeř neskutečně na zadek a bylo jasné, kdo kontroluje hru, byl naprosto v klidu a nesl situaci statečně.

Po první nepodařené hře proti Španělovi a plichtě proti CSM se konečně začínám cítit jako platný hráč týmu. Bohužel v tuhle chvíli vůbec netuším, co mě potká v neděli.

Proti Rusům se dařilo celému týmu a kromě Křečka odcházeli všichni s nejméně 17 body a celkově jsme uhráli třetí nejdrtivější výhru na celém ETC.

Žádné komentáře:

Okomentovat