40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pondělí 15. srpna 2011

Chaos Daemons III.

V předchozím článku jsem zmiňoval vhodné jednotky dle obvyklé funkce v armádě. Dnes bych chtěl navázat typickými buildy, které dlouhodobě krystalizují mezi hráči démonů. Vynechám ale mono armády, o kterých jsem se zmiňoval v první části.

Fatecrusher
Tento list je postavený na Tzeentch speciálním charakterovi: Fateweaver, Oracle of Tzeentch doplněného o větší počet Bloodcrusherů. List těží z toho, že Fateweaver dává jednotkám do 6“ reroll na všechny sejvy. Takže jednotky crusherů s 3+/5++ sejvem mají značně lepší životnost, i když jsou crusheři velké modely na 60mm bejze, jsou kvalifikováni jako pěchota, takže reroll se týká i případných cover savu, který mohou jednoduše získat.


Pro tento build je důležité držet se, pokud možno všemi jednotkami do 6“ od Fateweavera, což ale znamená vytvoření velkého a nahuštěného blobu a tedy i náchylnost na případné templátové zbraně.

Další sloty, teda troops a heavy už se v tomto listu liší dle potřeb a preferencí jednotlivých hráčů. V následující armádě se objevují dvě jednotky plaguebearerů v roli odolných jednotek pro držení objektivů, horroři jako palebná podpora proti lehkým cílům nebo, v případě potřeby antitankovou střelou, na kterou však nelze spoléhat. Nakonec jsou v armádě i dva Tzeentch daemon princové pro další palebnou podporu a antitank.

Fate crusher – 2000 pts
Fateweaver, Oracle of Tzeentch (1#, 333 pts)
Bloodthirster, 275 pts  - Unholy Might, Blessings of The Blood God
2x 6 Bloodcrushers of Khorne, 280 - Fury of Khorne, Chaos Icon, Instrument of Chaos
1x 4 Bloodcrushers of Khorne, 170 pts - Fury of Khorne
2x 5 Plaguebearers of Nurgle, 75 pts
2x 5 Pink Horrors of Tzeentch, 95 pts - Bolt of Tzeentch
2x 1 Daemon Prince of Chaos, 160 pts - Mark of Tzeentch, Bolt of Tzeentch, Daemonic Gaze

Nevýhodou tohoto listu je, že jeho největší síla je postavena na Fateweaverovi, které je ale speciální charakter, takže jej nelze v armádě duplikovat. Pokud tak na začátku hry přijde nesprávná vlna, armáda bude oslabena. Taktéž může být problém v tom, že když Fateweaver dostane wound, který nesejvne, musí provést LD test a v případě, že jej nesloží, jde ze hry. Pokud tedy přijde série několika špatných hodů, může armáda přijít o 333 bodů po prvním výstřelu soupeře.

I přes tyto nevýhody se hráči po celém světě shodují, že hra s Fatecrusher armádami je relativně snadná a dá se tak doporučit i začátečníkům.

Pavane
Tato armáda se svou strategií podobá lash armádám Chaos Space Marines, kde figurují daemon princové nebo sorcereři s lash of submission a pokud možno co největší množství obliterátorů. Lash pohne jednotkou, obvykle tak, že jednotku semkne do velkého chumlu a ideálně ji i vyžene z coveru a následně zahájí palbu obliterátoři ze svých plasma cannonů, popřípadě flamerů, pokud je jednotka hodně blízko. Slaanesh démoni mají obdobu lashe a sice Pavane of Slaanesh. Na rozdíl od CSM se nejedná o psychic power ale daemonic gift, takže je proti němu psychická obrana nepoužitelná, na druhou stranu se jedná o střelnou zbraň s kratším dosahem 18“, což je o 6“ méně než lash, jednotkou pohne pouze o D6“ oproti 2D6“ u lash, ale může pohnout walkery. Díky tomu, že slaanesh démoni neoplývají převratnou balistikou, je pavane of slaanesh kapku nevyzpytatelnější. I když slaanesh daemon prince s BS5 může pavane dostat, heavy sloty potřebujeme pro zbytek, pro tuto taktiku důležitých modelů a to Soul Grindery s upgradem Phlegm, což je velká templáta na 36“, S8, AP3.

Fateweaver, Oracle of Tzeentch

Jak vypadá Pavane armáda?

Pavane – 2000 pts
4x 1 Herald of Slaanesh, 110 pts - Soporific Musk, Pavane of Slaanesh, Unholy Might, Chariot of Slaanesh
2x 6 Bloodcrushers of Khorne, 280 pts -Fury of Khorne, Chaos Icon, Instrument of Chaos
1x 6 Fiends of Slaanesh, 180 pts
2x 5 Plaguebearers of Nurgle, 75 pts
2x5 Pink Horrors of Tzeentch, 95 pts - Bolt of Tzeentch
3x 1 Soul Grinder of Chaos, 160 pts - Mawcannon – Phlegm

Poenta je tedy jasná, Slaanesh herald na Chariotě si pohne jednotkou pomocí Pavane a následují tři výstřely Soul Grindera. Případně můžeme jednotku přiblížit crusherům. Do armády by bylo možné nasadit i Masque. Ta má z pavane dokonce tři výstřely na různé cíle. Ale je za svou cenu velice křehká, a protože není independent charakter, musí operovat sama za sebe.

Vyvážená armáda
Tato armáda se na internetu často skrývá pod výrazem „heavy Fiends with Tzeentch“ a obecně je přijímána jako jeden z nejvyváženějších démoních buildů. Když je dobře zahraný, dokáže se vyrovat s většinou různorodých armád, má dostatek anti tankové střelby, tak i dostatek close combatu, což mohou potvrdit z vlastní zkušenosti. Je však třeba mít na paměti, že se jedná o křehkou armádu (v lepším případě T5 a 4++ save), takže sice dokáže ustát slušnou porci lascannonů, melt apod., ale vadí ji hromadná bolterová střelba a mnohdy i střelba z gardistických lasgunů (zvlášť po vydání rozkazů). Armáda patří mezi složitěji hratelné, na druhou stranu se může postavit v podstatě každému soupeři. Pro tuto armádu je velice důležité určit si prioritu cílů a paradoxně papírově slabší jednotky bývají problematičtější, ale jak už jsem zmínil, armádě nevadí kvalita ale kvantita. Armáda nemá přesně určenou strategii, protože každá jednotka může v rámci svých kompetenci fungovat samostatně, i když symbiózou vytvářejí daleko nebezpečnější celek, stejně tak se některé armády dokáží zastoupit. A pozor, jakkoli se zdá, že 11x bolt of tzeentch je hlavní antitank v armádě, byla by to chyba, primárním antitankem jsou fiendy, zvláště pokud jde o netransportní vozidla, ty jsou v tomto směru daleko konzistentnější než střelba. Bolt samozřejmě jako antitank slouží také, nicméně je vhodnější spíše proti lehkým vozidlům-transportům, kde je větší šance na penetraci, fiendy pak v cc tanky s AV14 berou na zadní pancíř, který kromě monolithu a land raideru žádný nemá a se silou 5, resp. 6 a velkým počtem útoků už nějakou tu škodu napáchají.

Chaos Daemons – 2000 pts
4x 1 Herald of Tzeentch, 130 pts - Master of Sorcery, Bolt of Tzeentch, Breath of Chaos, Chariot
3x 6 Fiends of Slaanesh, 190 pts - Unholy Might
2x 5 Pink Horrors of Tzeentch, 95 pts - Bolt of Tzeentch
2x 5 Pink Horrors of Tzeentch, 120 pts - Bolt of Tzeentch, Chaos Icon
3x 1 Daemon Prince of Chaos, 160 pts - Mark of Tzeentch, Bolt of Tzeentch, Daemonic Gaze

Jelikož je v této armádě vesměs vše duplicitní, dá se rozdělit na cca ekvivalentní části. Osobně v první vlně preferuji 2x herald, 2x fiends, 1 prince, horroři s a horroři bez ikony. I když by se pro první kolo možná hodilo více střelby, je pro tento list důležité uvést do chodu co nejdříve fiendy, které tak v druhém kole mohou začít páchat nějaké škody. Pokud přijdou ve 4. Nebo s trochou smůly až v pátém kole, může to znamenat, že neudělají za hru vůbec nic.

Článek původně publikován na mém blogu.

Žádné komentáře:

Okomentovat