40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

úterý 23. srpna 2011

Report ETC z pohledu Phuleho jako hráče DE, 1 cast



Tak ETC 2011 za námi a byla to docela solidni mela. Po chvilce přemáhání jsem se nakonec rozhodl napsat menší report z pohledu hráče, ten kapitánský s rozborem našich armád, strategie a párování příjde později:)

Moje armáda:

HQ1: Archon(60), Venom Blade(5), Phantasm Grenade Launcher(25) [90]
Elite1: Kabalite Trueborn (3*12), Splinter Cannon x2 (20) [56] in Transport1
Elite2: Kabalite Trueborn (3*12), Splinter Cannon x2 (20) [56] in Transport2
Elite3: Incubi (3*22) [66] in transport3
Troops 1: 5x Warriors (45), 4x Splinter Rifle (0), 1x Blaster (15) [60] in transport4
Troops 2: 5x Warriors (45), 4x Splinter Rifle (0), 1x Blaster (15) [60] in transport5
Troops 3: 5x Warriors (45), 4x Splinter Rifle (0), 1x Blaster (15) [60] in transport6
Troops 4: 5x Warriors (45), 4x Splinter Rifle (0), 1x Blaster (15) [60] in transport7
Troops 5: 5x Warriors (45), 4x Splinter Rifle (0), 1x Blaster (15) [60] in transport8
Transport 1: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 2: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 3: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 4: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 5: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 6: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 7: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
Transport 8: Venom (55), 2x Splinter cannon (10) [65]
FA1: Beastmasters Beastmasters (3*12), Khymerae (4*12),Razorwing Flocks (4*15) [144]
HS1: Razorwing Jetfighter (145), Night Shields (10), Flickerfield (10) [165]
HS2: Voidraven Bomber (145), Shatterfield Missile (10), Night Shields (10), Flickerfield (10) [175]
HS3: Voidraven Bomber (145), Shatterfield Missile (10), Night Shields (10), Flickerfield (10) [175]
Total 1747 pts

Cíle této armády: pěchotní orci, nidi, herohammer listy (councily, vlci jizda, orci nobove a motorky, assault BA), Land raider spamy....




1 kolo, kapitán Španělska, Orci
- deploy čtvrtky, 1. mise Anihilace, 2. Cap&Control

HQ1: Warboss (60), Mega Armour (40), Cybork body (10), Bosspole (5) [115]
HQ: Big Mek (35), Kustom Force Field (50) [85]
ELITE 1: 4 meganobz (40*4), combi shoota-skorcha(5), combi shoota-rokkit launcha (5) [170] in transport1
ELITE 2: 15 Lootas [225]
TROOPS 1: 17 ork boyz with shootas (6*17), nob upgrade (10), power klaw (25), bosspole (5) [142]
TROOPS 2: 17 ork boyz with shootas (6*17), nob upgrade (10), power klaw (25), bosspole (5) [142]
TROOPS 3: 3 meganobz (40*3), combi shoota-skorcha(5), combi shoota-rokkit launcha (5) [130] in
transport 2
TROOPS 4 :10 gretchin (3*10), runtherd (10) [40]
FAST ATTACK 1: 3 warbuggies (30*3), twin linked rokkit launcha (5*3) [105]
FAST ATTACK 2: 3 warbuggies (30*3), twin linked rokkit launcha (5*3) [105]
FAST ATTACK 2: 3 warbuggies (30*3), twin linked rokkit launcha (5*3) [105]
HEAVY SUPPORT 1: battlewagon (90), big shoota (5), deff rolla (20) [115]
HEAVY SUPPORT 2: battlewagon (90), big shoota (5), deff rolla (20) [115]
TRANSPORT 1: Trukk (35), reinforced ram (5) [40]
TRANSPORT 2: battlewagon (90), big shoota (5), deff rolla (20) elites 1 [115]
TOTAL [1749 pts


Jak na to: Hmm, sice jsem si jej vybral jako druhý útočník ale měl jsem lehké pochyby, paradoxne mi nejvíce vadily buginky a mise samotná... Ale což, zkusit se to musí:) Plán byl zkusit mu dát wipe i přes ty malé hnusné kousky plastu...

Deploy: soupeř vyhrává, bere si čtvrtku s velkým kusem impassable terenu, BW se rozprostiraji okolo, v jednom sedi nobove, v druhem boyz, ve třetím lootas....a ješte truck s dalšími noby, okolo buginky, jedni pěší boyz nahoře u osamoceneho BW s lootas, gretchini v rezervach....
Chvíli přemýšlím nad strategií, mám v podstatě dvě možnosti, vyložit se do protějšího rohu se vším a zkusit jej rozstřílet s postupným ústupem na jeho hranu stolu (na wipe), či možnost druhá, přiletět z rezerv zatímco on se mi roztáhne po stole a zkusit to uhrát na kill pointy....nakonec volím číslo jedna a deploy můžete vidět na fotce...

1 kolo
Iniciativu se mi ukrást nepodaří, soupeř se tedy žene kupředu směrem ke mě, jediny BW s lootas stojí a ničí mi venoma ve kterém sedí trueborni....
V mém kole zkouším pancíř BW s lootas, 4* dark a void lance, hmm, shaken....druhy BW s boyz úspěšně hazí cover od meka....venomy zkouší postřílet boyz co stojí vedle lootas BW, bohužel házi cover jak ďábel a padá jich asi 10-12, nic se neděje....beasti se pouštějí do charge buginek s úkolem zastavit tak BW za nimi.....procpu jeden shaken, jsem rozestaven tak že nemohou odjet....

2 kolo
BW nemůžou dopředou, jedou tedy do stran, jeden kope do beastu def rollou, BW s lootas jede o 12 za budovu ať má cover, buginky frčí dopředu, pěší orci nahoře se schovávají za budovu...bohužel těch pár mrtvých od def rolly (+ nějaká střelba) je akorát na moralku, beasti samozřejmě neskládají a běží pryč....fuck:(
V mém kole posouvam dva venomy dopředu na range blasteru proti BW, něco stáhnu nahoru dostřelit pěší boyz a blasterovat zde přítomné buginky, ve střelbě otvírám jeden BW s boyz, splinter hitparada mu na 20 chlápků posíla cca 45 wounds, suvereně na 4+ hází přes 30....orci stojí...nahoře rovněž zústávají po přestřelce stát 3 orci, v obou případech je 7 na moralku pohoda....nahoře mizí jedna bugina.....soupeř mi nabízí půjčení kostek...měl jsem to vzít...

3 kolo
a je to tady, BW a truck na plny kotel dopředu, vyskočí nobové, wáágh, obě čety z toho jedna s warbossem každá naberou dva venomy (myslel jsem že má na dosah vždy jen jeden, 6 a 5 na run to změnilo) + jednu četu truebornu co tam stála od počátečního výbuchu jejich venomu....buginky otvírají další venom, lootas stunuji jeden venom....no v CC zjistuje ze na 6ky ci v případě jednoho venomu 4ky to není taková hitparáda, 1 venom zničen, 1 stunned, 1 ocesan o zbrane a imobilni, četa truebornu smazana.... 6"1 na KP pro něj....au:(
je na čase také ukázat zoubky (jedovaté jehly:))), šiju do nobu vším co mám, nahoře domazávám pěší orky, bohužel cover od meka z BW o kousek za nima se tváří jako storm shield a boss dostava 2 tečky, 4 nobove umírají....Archon s incubama dodělají jedny noby, archon umírá:)

4 kolo
další venom dole na lootas (prostě nebyl čas je pořádně řešit a těch par lance a blasteru zvladnul přežít), buginky a truck se nacpaly na můj objectiv, nobove mazou jednu cetu warrioru...a dojebou imm. venoma, jo a zapomněl jsem na gretchiny co stojí na jeho objectivu...incubi smaznou bosse...
Ve svém domažu poslední buginu z těch nahoře, otevřu BW s mekem, zastřelim posledni zbytek nobu, středem letí prázdný venom dostřelit prchající četu orku z BW a případně gretchiny, v cc assault meka, nic mi neda, ja jemu uberu wound....moje venomy a bombery dole stoji tak ze se mi uz nicim nedostane na objectiv, 2 buginy na objectivu hazeji 3 covery na blastery 5+ (les)

5 kolo
lootas odstreli venom co letel smer jeho objectiv, mek maze incubi v CC a je to v haji....
Já dostřelím meka, dám celkem asi 8 pene na truck a buginy na mem objectivu, truck shaken, beze zbrane, imm. ale stále drží...1 bugina umře... KP 11:7 pro něj....bomber supersonic směr jeho objectiv....

6 kolo
lootas sundaji supersonic bombera, já dávám 5-6 pene na truck a poslední buginku, truck drží, bugina umírá, dostřelím četu z BW....

primární misi vyhrál, sekundární rovnež, na VP asi 280 pro mne, 4:16.....jdu si rvát vlasy:)

Shrnutí: no, asi jsem si to vzít neměl.....těch 9 buginek navíc je prostě příliš mnoho antitanku který jsem němel, i když jsem házel čočku udělal jsem pár taktických chyb které mě stály hru, yasloužená výhra pro španěla.....ale naučil jsem se pár nových triku:)



2 kolo, kapitán EuroMerc, IG
- deploy DoW, 1. mise Cap&Control, 2. Seize ground


HQ 1: Company command squad (50), 3 meltaguns (3x10=30), Colonel with
powerfist and laspistol (15), one veteran with laspistol, in Transport 1 [95pts]
HQ 2: Company command squad (50), 3 meltaguns (3x10=30), one veteran with
company banner and laspistol
(15), Colonel with powerfist and laspistol (15) in Transport 2 [110pts]
Elite 1: Psyker battle squad, 4+5 sanctioned psykers and 1 overseer,
(60+5x10=110) in Transport 3 [110 pts]
Troop 1a: Platoon command squad (30), 2 meltaguns (2X10=20), 2 flammers (2X5=10)
in Transport 4 [60pts]
Troop 1b: Infantry squad (50). lascannon (20), meltagun (10) [80pts]
Troop 1c: Infantry squad (50). lascannon (20) [70pts]
Troop 1d: Infantry squad (50). lascannon (20), meltagun (10), Sergeant with
power weapon (10), commissar (35) with power weapon (10) [135pts]
Troop 2: veterans squad (70), 6 shotguns, 3 melta guns (3X10=30) and sergent
with powerfist and shotgun (15) in Transport 5 [115pts]
Fast Attack 1: Rough rider squad (55), +5 additional rough riders (5X10=50),
2 meltaguns (2X10=20) [125pts]
Fast Attack 2: Rough rider squad (55), +5 additional rough riders (5X10=50),
2 meltaguns (2X10=20) [125pts]
HS 1: 2 Hydra Flak Tanks (2X75=150) with heavy bolter [150pts]
HS 2: 2 Hydra Flak Tanks (2X75=150) with heavy bolter [150pts]
HS 3: 2 Griffons (2X75=150) with Heavy flamer [150pts]
Transport1: Chimera (55) with multilaser and heavy flamer [55pts]
Transport2: Chimera (55) with multilaser and heavy flamer [55pts]
Transport3: Chimera (55) with multilaser and heavy flamer [55pts]
Transport4: Chimera (55) with multilaser and heavy flamer [55pts]
Transport5: Chimera (55) with multilaser and heavy flamer [55pts]
Total [1750pts

Jak na to: Jsem v háji:) snažil jsem se předtím napárovat ostatní řekněme slabší hráče a takhle jsem dopadl:))) No, při pohledu na stůl na kterém vlastně není žádný pořádny cover se potím ještě víc...naštěstí nemá žádne vendety..ale hydry mi vadí mnohem, mnohem víc:) Statisticky by mi měl asi dát 20:0, mise mi dává šanci navíc... zkusím jít po hydrách, tlačit jej maximálně směr jeho deploy zona, soupeř vypadá tak trochu jako nervák, třeba se zlomí:)))

Deploy: vyhrávám rozhoz, objectivy jsou téměr napříč stolem, první kolo tma......jít vším z rezerv ve druhém kole či jej zkusit zatlačit od začátku na stole? určitě je to validní možnost, ale bojím se že mu dám čas roztáhnout se po celém stole a pak se bude těžko vykopávat z objectivu....jdu na stůl, jeden venom přímo doprosřed na hranu 24 palců....

Po jeho prvním kole....


1 kolo: No když už jsem říkal tlačit, tak proč to nezkusit:))) venomy letí téměř všechny dopředu, porůznu se schovávají za teren kde to jde (předpokládám že hlavní část jeho army se bude soustředit okolo lesika na pravé straně jeho deploy hrany, z mého pohledu), velké potvory se drží na cca 16ti palcích od mé hrany tak aby na ně přes noc nedostřelil a ony měly ve druhém kole možnost jít do toho naplno.....venom co už byl na stole dostává suicide misi (na KP se nehraje), je vyslán přímo do soupeřovy deploy zony až na kraj stolu za menší budovu co tam je.....soupeř jej bude muset nějakým způsobem řešit....na maximální možné vzdálenosti od mého objectivu který je diagonalne přes stuůl v mé deploy zoně....střelba nic moc, nikam nevidim, co vidim tak si hazi cover.....
soupeř vyjede tak jak je vidět na obrazku, lest s venomem lehce zabrala, jsou u něj dvě chimery, jedni riders, pěší kokůtci s lascanonem.....bohužel nejsem haluzák tz venom je i přes 4+ cover otevřen a posádka sežrána riderama....střelbou mi ještě otevírá jeden venom s truebornama.....

2 kolo: až na dva venomy se zbytek army tak nějak sune vice od středu napravo, nechci ho tahnout směrem k mému žetonku......bombery a jetfighter to zkouší naplno do hyder včetně 5ti raket (davam je tak že berou i pěchotu) , cover na jeho straně funguje kvalitně, procpu jeden shaken na hydru.......ja prostě ty vehicly nemám rád:) venomy se opírají do troop co nejsou v transportech, do riders, celkem padne asi 15 gardistu, vsechno si okamzite leha a je to v coveru 3+....souper me popohani dopredu kdyz si hraju se stavenim beastu aby nedostaly blastu, ze prej do nich stejne strilet nebude....hmm, ok....
V jeho kole vsechno pres rozkazy vstava, začíná se rozehřívat, padá další venom, občas někde urvana zbraň, imobilizovany bomber.......a samozřejmě mi hodí blastu na beasty a smaže je tak že zbydou dvě khymarae......muhehe, kokot....

3 a 4 kolo: na hydry už není čas, sice je mi jasné že mě postupně ustřílejí ale to bohužel i zbytek jeho armády, soustředím se tedy na troopy, nakonec velkou četu na jeho hlavnim objectivu nabírá archon s incubama, riders jsou postupně vystříleny, zastavím tři chiméry s jednou troop choice, psykerama a commandou smerujici na muj objectiv, na druhé straně další s comandou.....na konci 4tého kola vypadá situace tak že držím svůj hlavní objectiv venomem v coveru s wariorama uvnitr, jeho contestuje archon který vesele leží v lesíku a házi si 3+ cover, okolo něj stojí 6 gardistických tanku (4 hydry, 2 grifoni), me uz toho zas tak moc nezije, jeden bomber beze zbrani, jetfighter imobilizovany v me deploy zone, archon, cca 3 venomy, 3 troops....
Souper zacina lehce vysilovat, hazi si tam neco zatimco odendavam modely, pak mi saha na venoma ze explodoval (nastesti jsem to videl koutkem oka a s hody 6,1 mi asi venoma nesundal...coz mu potvrzuje i jeho spoluhrac co sedi a pozoruje hru), zacina se divne hybat, resit ze muj jetfighter nemuze strilet neb nema zbrane dle zetonku co si k nemu polozil....to uz me zacina trochu stvat, proto mu suse oznamuju ze pokud se nezklidni, nezacne hrat tak ze oznami coze vlastne dela a prestane mi hazet nejake svoje zetonky k mym vehiclum tak proste zavolam judge a budu to resit...

5 kolo: zbývá asi 20 minut do konce kola, bomber supersonic contest jednoho ze seize ground objectivu, wariori rovnez na zbyle seize ground countery, 2 khymarae smazou psykery....vedu na primar 8 pts, sekundarni 4 pts, na VP jsem v haji tak o 600 bodu....tz kvalitnich 14:6 pro mne....
Jeho kolo, grifoni oteviraji venom na mem objectivu, umiraji dva wariori, neskladaji moralku a utikaji ze stolu......bomber explodovan....zbyle venomy az na jeden imm. mimo objectivy smazany, warriori smazani......no nic:DDDDD

ptam se rozhodciho jestli teda vlastne mame skoncit kdyz zbyva asi 6 minut do konce a 6 kolo nehazet....nastesti je to oblibeny cinanek a dava mi za pravdu, uhravam 6:14 (jeho primarni stale kontestuje archon, 2 za VP)

Shrnuti: Hmmm, krome tech beastu za ucelem urychleni hry na prani soupere jsem zadnou chybu neudelal (a uz ji nikdy neudelam)....nebo si ji nejsem vedom....souper sice nedelal takticke chyby ale strategicky si to zas az tak moc nepromyslel....


3 kolo, Russia, CHSM
-deploy pitched battle, prim: seize ground, sec: anihilace


HQ1 : Daemon Prince (110) with Mark of Slaanesh (5), Wings (20), Lash of Submission (20) [155 pts]
HQ2 : Chaos Sorcerer (100) with Mark of Slaanesh (5), Lash of Submission (20) [125 pts]
HQ3 : Greater Demon [100 pts]
Elite1 : Chaos Dreadnought (90) with Missile Launcher (10) [100 pts]
Elite2 : Chaos Dreadnought (90) with Missile Launcher (10) [100 pts]
Troop1 : 9 Khorne Berzerkers (189) with Skull Champion upgrade(15), Power Fist (25) [229 pts]
Troop2 : 5 Plague Marines (115) with 2 Meltaguns (20), Plague Champion upgrade (15), in Transport 1
[150 pts]
Troop3 : 5 Chaos Space Marines(75) with melta(10) [85 pts]
HS1: 3 Obliterators [225 pts]
HS2: 3 Obliterators [225 pts]
HS3: Chaos Land Raider [220 pts]
Transport1 : Chaos Rhino, transporting Troop2 [35 pts]
TOTAL [1749 pts

Jak na to: CHSM jsou sice s DE takova lehka ruleta, nikdo jiny je ale nechtel:) Takze drzet se od nej daleko, lakat ho na venomy, velky potvory mit diky NS mimo dostrel, zastrelit obliky a pak uz se to nejak dodela.....posledni kolo contest objectivu....ma jen tri troopy...primarni cil...
na stole je jich 5, 3 nalevo poruznu uprostred, 2 napravo...

Deploy: souper vyhrava rozhoz, na stole moc terenu neni, tak akorat jeden za ktery schovam cca 3 venomy, nastesti si vybira stranu takze jej mit budu.....je stazeny na jednom miste na leve strane sve deploy z meho pohledu....jedni chsm v rezervach...ok, vylozim vse presne na opacnou stranu co nejdal od nej do sveho praveho rohu, velke potvory jsou odhadem takovych 46 palcu od nej.....primo naproti od nej na cca 26ti palcich.....

1 kolo: souper se pohne, land raider tam tak lehce preslapuje smer moji beasti, za nim je schovany DP....oblici, dreadi a rhino s kouzelnikem a plague marinos si to sinou ke me....ve strelbe mi oblici immobilizuji jetfighter a otevrou jeden venom....diky NS jsem byl presne na hrane ze na mne dostrelil pouze jeden oblik, to se jeste da:)
U sebe se posunu vsim o 12 tak abych videl na obliky, tam kde by to nestacilo o 24 pred venomy co budou strilet at si je trochu ochranim, poslu tam plnou salvu, umiraji celkem tri oblici....jetfighter zkusi lance do rhina, na nic jineho nedostreli....beasti preslapuji na miste, trochu se stahnou:)

2 kolo: souper s oblikama ustupuje, jeden dread chytne frenzy, land raider se otaci a jde taky strilet na litatka, DP stale schovan.....prichazi greater demon....ve strelbe mi posle k zemi bomber, druhemu urve lance.... tfuj:)
Ok, jsme na optimalnim range, vsechny venomy se zameri na obliky a GD co prave vylezl...smazano....beasti trochu povylezou at si pro ne dojde:) .... lance na jetfighterovi + posledni od bombera otevrou rhino s kouzelnikem a plague marinakama.....

3 kolo: lecka funguje, DP poskakuje dopredu, berzekri vybihaji ven, plague jdou ke mne na range plazem, dreadi bezi ke mne....land raider mi odstreli zbran na venomu.....lash na beasty neprochazi (11 na test) berzekri nedobehnou....
No tak to docistime, venomy se zameri na berzekry, smazou je, beasti poskoci dopredu ale moc se jim nechce k LR, blastery a zbyle lance smazou plague marinaky i s kouzelnikem.....

4 kolo: DP na charge beastu, dread je zase frenzy, bezi a dobiha na jeden venom, ten rozbiji...LR nic nedela, hodim si hezky flicker na dve pene, pres spirit mi imm posledniho bombera:))))) DP dostane od beastu 3 tecky, sam protlaci dve ale khymarae invul zvladnou....je mi soupere a jeho kostek trochu lito, prvni dve kola mu padalo vse, ted nic....
Ve svem kole akorat rozbiju dreada co byl uplne vepredu, pohnu se tak abych mohl v pristim kole sebrat objectivy.....na LR se mi moc tlacit nechce, ted je v nem tech 5 CHSM, ja uz mam jen 4 blastery ve venomech.....DP umre na beasty....

5 kolo: zbyva mu dread, LR a 5 CHSM.....zabira jeden zetonek na druhy bezi contestovat.....LR udela nejaky shake ci stun....
Rozletim se, zaberu 3 zetonky, poslu jeste archonuv venom za skalou kousek od LR kdyby se mi ho podarilo nejak otevrit blasterama ale moc tomu neverim.....

hodime dalsi kolo a nic.....tz konec, 8 na primar pro mne, za sec mam taky 4, na VP 6:2....celkem 18:2

Shrnuti: Tak nejak vyslo vse tak jak melo, souper se spatne strategicky rozhodnul, mel byt okolo stredu abych proste nebyl mimo dostrel, LR a DP vlastne nic moc neudelali na to kolik zerou bodu....hnat to na plne pecky ke me tak by mi jeste zavaril....

1 komentář: