40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pátek 2. září 2011

Report z ETC z pohledu komplikových Démonů III.


Pokračuji v reportu z letošního ETC. Tentokráte již poslední, 3. díl z nedělního dne.


Čtvrtá hra proti Švýcarsku – soupeř Michael Weibel (Gilles le Breton) s Eldary
Farseer, Avatar, Tři sedmičky fire dragonů v serpentách, 6 war walkerů se SC, tři jetbiky, kupa pěších guardianů a pět dire avengerů ve falconu. Kombinace foodarů a cirkusu, pro démony velice dakka a s takovou armádou jsem se neměl na ETC vůbec setkat. Bohužel párování je párování. Ve hře zůstávala Garda, Eldaři a Dark Eldaři a my jsme museli někoho nasadit. Jelikož se už několikrát obejvila Garda v tajné volbě, spekulovali jsme, že Eldaři pro mě budou menší zlo než Dark Eldaři. Škoda, v secretu měli DE ne IG jak jsme předpokládali. Jako náš defender. Gardu tak dostal Arafeus, kdybychom chytli armády obráceně, byli bychom oba spokojenější a pravděpodobně jsme mohli jako tým uhrát výhru.


1. kolo Eldarů

Soupeř vybíral stůl a vybral opět jeden z těch pro démony méně výhodných, krom několika impassable kousků na stole byly střelecké koridory a žádný pořádný area terén do kterého bych mohl ukrýt fiendy před tím, než finálně vyběhnou na war walkery. Ke všemu soupeř vyhrál začátek, a i když byl Dawn of War, dokázal ve svém kole velice dobře pokrýt vhodná místa pro můj deep strike. Guardiany nasadil doprostřed stolu a pořádně je roztáhl. Serpenty, které měly star engines se rozlítly skrz stůl. War walkeři pak kontrolovali zadní část stolu. Rozděluju armádu a přichází správná polovina, ale žádná výhra to není. Vzhledem k distribuci eldarů po stole a impassable terénu nemám moc možností, kam provést deep strike tak abych zůstal alespoň s fiendy schovaný před jeho střelbou. Rozhoduji se pro agresivní hru. Má drzost se vyplatila, a i když to v některých případech bylo těsné, nebyl žádný mishap. Soupeřův lišácký úsměv na tváři rychle mizí a já tomu ještě přikládám. První výstřel princem do seprenty a i přes 4+ cover exploduje. Bohužel fire dragoni jsou ostří hoši, exploze jim neubližuje. Tímto ale končí veškeré pozitiva této hry, alespoň pro démony. Jelikož soupeř zapoměl kostky, hrál s mými a ty si usmyslely, že vysoko budou házet Švýcarovi. Zbytek armády protlačil jen jeden shaken do WW. Pak už začínají jatka v režii eldarů, s přehledem postřílí všechny fiendy a zakousne se i do zbytku, to co mi přijde z rezev na stůl toho moc neudělá a záhy zemře. Nakonec ve 4. kole vzdávám s 4 plaguebearery na stole proti téměř všem eldarům. Vím, že s nimi už nic neuhraju, a i když je soupeř nezabije, výsledek to neovlivní.



Končím se skóre 0:20.

Pátá hra proti Wales – soupeř Mike Collins s Space Wolves
Rune priest s jaws a hurricane, Wolf lord, kladivo, štít, thunderwolf, dva psi, Lone wolf, tři wolf guardi s fistama, combi meltama, 9, 8 a 5 grey hunterů, vlajky, melty, wulfen, 2x rhino, jednou razorback s tl. Lascannonem, 3x4 rakety v LF, čtyři thunderwolf kavaléristé.

Soupeř tedy hraje poměrně málo početné Vlky. I když jsem proti Vlkům na ETC moc hrát nechtěl, tak tenhle build sliboval poměrně vysoké šance na výhru. Myslím, že jsem mohl v týmu Walesu potkat horší věci. Jako defender vybírám stůl s poměrně slušným zastoupením terénu, chci hrát spíše defenzivně, takže potřebuju zablokovat výhled long fangům a pokud něco přijede, tak to sežeru. Bohužel vyhrává začátek a vybírá si tu stranu stolu, která nabízí několik málo vyvýšených míst, kde se právě usazují LF. Místa, kde mě LF neuvidí tak ubývá, ale je ho pořád nadstandardně, celkově se ale rozmisťuje do rohu, kde má soupeř objektiv. Mě přichází preferovaná část - dvakrát fiendy, dvakrát princ, dvakrát herald a horroři. Jedny fiendy padají perfektně před zeď, která zabraňuje, aby do nich vlci stříleli. Druhé fiendy bohužel scatterují, sice také do místa, na které nejde dost dobře vidět, ale poměrně daleko od jeho vyložené thunderwolf kavalérie, ve které spatřuji velké riziko. Zbytek se zašívá ještě dál, ale tak, aby dostřelil na osamocené long fangy v ruině, zhruba veprostřed stolu - ty jediní vidí moje fiendy dobře. Začíná střelba a i přes cover dostávají na zadek, dva umřou, ale bohužel to je vše co jsem mohl udělat.


Povedený deploy

V dalším kole vystoupí rune prisest z rhina (pohl se s ním o 12”, nemohl by střílet), a ten bohužel vidí kousek jedné z fiendů a dává na ně hurikán. Střelbou nic zásadního, kromě mrtvých horrorů nesvede, a když už zbytek něco vidí, tak výsledný efekt nestojí za řeč. Z rezerv přichází herald, kterého se rozhodnu obětovat výměnou za rune priesta (na KP a VP se tak skóre vůbec nezmění), což se mi podařilo, priest by mě mohl v pozdější fázi hry hodně bolet. Také přichází nurgláci, kteří si jdou pro objektiv, ale scatterují mezi obě jednotky fiendů. Problém ale nastává co s fiendy. První u zdi blokující rozhled hrozilo, že v dalším kole vyjede rhino a budou postřílené grey huntery a když nějaká přežije, vezme si je lone wolf.

Vymýšlím tedy plán, ohrožené fiendy oběhnou zeď a naberou lone wolfa a thunderwolf kavalérii (do kombatu by se dostali max 3 vlci a hlavně, bez lorda a jeho psů) i přes riziko dangerous terénu, který jim způsobil hurikán od priesta, druhé fiendy naberou thunderwolfy z druhé strany volným terénem, jelikož si drží 2” rozestup, vypadá to, že v multi boji by tak bylo 12 fiendů proti lone wolfovi, wolf lordovi a čtyřem thuderwolfům. Předpokládám, že se tam s nimi zaseknu a v jeho kole je dokončím a poběžím sežrat zbytek vlků u objektivu a s trochou štěstí pak Mikovi dám wipe nejpozději v 5. kole. Z defenzivní hry tak přecházím do útoku. Ve střelbě mažu long fangy v ruině. První fiendy přes cover nabírají kavaléristy a lone wolfa. Druhé fiendy, které běžely přes otevřený terén, hází run 1 a nakonec o malý kousek nedobíhají. Plán se tedy bortí jak domek z karet. V boji sice zabíjím lone wolfa, ale kavalérii protlačím pouze jeden wound. Prohrávám boj a díky fearless sejvům nakonec umřou všechny fiendy.

Na drzého heralda, který zabil priesta se obrací pozornost většiny, dosud se flákajících vlků a jejich naléhání nemůže odolat. Jedni Grey Hunteři v rhinu se snaží objet mě z druhé strany stolu (směrem, kde umřeli long fangové) a to hlavní, že kavaléristé si běží pro fiendy, které zůstaly trčet v prostoru díky fail chargi., při této chargi jeden kavalérista přibírá i plaguebearery a postupně pak angažuje jednu fiendu za druhou, s tím že jedna je v kontaktu s lordovým psem. Jdu první, ale hážu opět nehorázně špatné čísla. Navíc jednou fiendou musím do lorda, jednou do jeho psů, což bylo ještě horší, protože jsem zabil jen jednoho a jedna volná fienda se pak mohla dobalit jen k tomuhle psovi. První kolo kombatu jsem prohrál, naštěstí ani Mike nehodil nic extrémního, takže stojím a snažím se o hit and run. Jako na potvoru si tu šestku hodím, takže nezískám útok navíc za charge a navíc musí 2! fiendy mlátit do jednoho zbylého psa. V tomhle kole kombatu mi umřou plaguebeareří a fiendy taky dostanou na frak. Díky fiendám angažovaným se psy jsem neměl dostatek útoků na kavaléristy, jednoho jsem sice dokázal zabít, dalšímu dát wound, ale to bylo vše. Prohrávám kombat ale házím fearless sejvy jak bůh.

Majkovo kolo. Grey hunteři pokračují v obchvatu, střelba žádná, takže pokračuje boj, opět dost špatný pro mě, procpu wound do lorda a do dvou kavaléristů a zpět toho taky moc nedá, v boji zbývají dvě fiendy na mé straně, na druhé lord a tři thunderwolfové. Na potvoru opět nedávám hit and run. V mém kole z rezerv přichází třetí fiendy, opět se je snažím zašít za zeď, scatter ale říká něco jiného a přistávají přesně do střeleckého koridoru long fangů. Sice se můžu schovat do lesa, ale to si nesmím hodit 1 na run. Přijdou i druhé nurgle, které se schovávají k mému objektivu. Dva princové se rozhodnou podpořit boj s kavalérií. Zbytek se přesouvá do lepší střelecké pozice na přijíždějící rhino s GH. Boj probíhá opět tragicky, jeden pric zcela vyhoří, druhý protlačí wound. Fiendy se taky moc neukáží. Sice jeden kavalérista zemře, ale fiendy taky a princové dostávají woundy kvůli fealess sejvům. Majkova střelba long fangů plackovými raketami bolí, Jelikož 1” run nestačil na to, abych se rozprostřel a ani jsem nezískal cover, každý hit rakety je nesmírně bolestivý a to jich tam přiletělo celkem 8. Zůstává jedna fienda. Prázdné rhino dofičí na kontest mého objektivu, Z druhého vystupují GH a zabíjejí prince, který nedoběhl do kombatu s kavalérií. Kavaléristé nakonec ukončují pro démony tragický boj tím, že zabíjí mé prince. Zůstane z nich ale jen lord a jeden thunderwolf, oba s posledním woundem. V mém pátém kole přichází zbytek rezerv, který se snaží eliminovat grey huntery vystoupivší z rhina, daří se ale zničit jen zmíněné rhino a zastřelit asi jednoho grey huntera. Fienda wreckuje kontestující rhino abych v případě ukončení hry v pátém kole uhrál nějaké body (vypadalo to na 6:14). Celý tento průběh však nahrává kavaléristům, které nic neohrožuje. Samozřejmě se jde do 6. kola a plaguebearery mi maže zbytek kavalérie. Je to v háji, snažím se alespoň uhrát nějaké VP. Relevantně se mi ale podaří pouze zabít kavalérii.

Výsledek hry je nakonec 2:18. 

Šestá hra proti Dánsku – soupeř Thor Madsen (Tordenpik) s Tyranidy
3x tervigon, 9 hive guard, 10 termagauntů, 51 genestealers. Jak jsem se neměl setkat s Eldary, tak nad setkáním s takovými tyranidy jsem ani neměl přemýšlet, natož je na stole potkat, zvlášť na objektivové misi, ale každý den není posvícení, alespoň ne u démonů - brouci se poměrně dobře nažrali. Tuhle hru mi přineslo párování. Ani nevím jak k tomu došlo, nicméně jsem byl napárován až jako poslední, takže nebylo na výběr. Na druhou stranu jsem do hry šel s dobrým pocitem, že není co ztratit a když přinesu jakýkoli bod, bude to úspěch.

Tak kde udělat deep strike?

Vyhrávám rozhoz, nicméně vím, co mi soupeř s touhle armádou provede a jelikož hrajeme na objektivy, bude lepší hru ukončovat, nebo alespoň nechám soupeře vyplácat jedno kolo. Takže nechávám ho začít.

Tervigoni, gaunti a hive guardy se roptylují po deploy zóně, 51 genestealerů se pak rozprostírá s 2” rozestupy po celém stole tak, aby byli v každém kousku area terénu. V prvním kole plodí 27 gauntů, ale dva se zasekávají. FNP na gendy a je řada na mě. Hive guardy se posouvají kousek dopředu a toť vše. Gendi stojí na místě, moje kolo.

Nezabil jsem si toho tolik :)

Snažím se najít na stole nějaký flek, kde se můžu alespoň pokusit nezabít se při deep strike. Nacházím jen jeden relativně bezpečný rožek, kde mám mimo jiné svůj objektiv. Dva princové, ok, horroři zpět do rezerv, jedny fiendy ok, druhé mishap a mrtvé, pak jeden horror kousek dál od zbytku, druhý do hloučku mých modelů. Horroři a fiendy zamrzeli. Fajn, střelba, celkový výkon 8 mrtvých gendů ve dvou jednotkách. Druhé kolo. Tervigon plodí čtvrtou jednotku gauntů, ale zasekává se taky. Alespoň něco pozitivního. V dostřelu jsou jen jedny hive guardy ale jsou to jen dva woundy do fiendů. Následuje assault dvou jednotek stealerů, kteří dokáží nabrat fiendy, prince a heralda a samozřejmě, že je rozjedou, i když, dvě fiendy přežijí a úspěšně hází hit and run. To způsobí, že gendi zůstanou na volném prostranství. Z rezerv dorazí princ, který padá k přeživšímu kolegovi. Střelba se soustřeďuje na jednu jednotku stealerů, kterou slušně redukuji, ti nehodí morálku a utíkají. Fiendy doběhnou nejbližší hive guardy a jsou poměrně úspěšné, celkem tři woundy za cenu jednoho. Na fearless sejvy zůstane jen jedna s posledním woundem.

Třetí kolo soupeře, jeden z tervigonů kouzlí dominion. Zatracené kombo, utíkající genestealeři se tak dostávají do synapse, jinak by byli ze stolu. Druzí gendi zabijí oba prince, třetí se stahují zpět. Snaží se nabrat mi dvěma tervigony fiendy, ale doběhne jen jeden, fiendy zabijí HG a tervigonovi dají wound, fiendy přežijí, udělají hit and run a běží k dalším hive guardám. V mém kole přichází fiendy a oboji nurgláci. Co s nimi? Zkusím zariskovat a dělám DS nurglema do týla, do rožku k hlavnímu objektivu soupeře. Jelikož tam má jen gaunty, mohli by to nurgláci celkem ustát a minimálně mu zavařit. Bohužel mishap a mrtví, opakuji druhými, mishap. Tentokrát si je dává soupeř tam, kde chce, volí místo před gendy, kteří se stáhli. Au. Fiendy padají bezpečně poblíž gendů, tentokrát se ale dostávají do coveru. Jelikož už nemá dostatek hive guardů, tak, pokud chce 20 bodů, bude muset přijít on ke mě. Herald kosí sjednocené gendy, ale zůstává mimo jejich charge distance. Zbylé dvě fiendy dobíhají druhou jednotku hive guardy a jednu zabijí, bohužel padá i jedna fienda.

Hraje soupeř, jedni gendi ničí nurgláky, druzí jdou do fiendů, které přistály v minulém kole. Třetí se pošoupnou k heraldovi. Jeho hive guardám přibíhají na pomoc tervigoni, kteří nakonec fiendu zabijí, ta před tím ještě stihne zabít jednu hive guardu. Gendi co naběhli fiendy dostávají výprask, mohutně prohrávají boj a já je chytám na sweep. V mém kole přichází horroři, zabíjím druhé gendy. Další kolo se do mě pustí tervigon, kterého v mém kole fiendy zabijí. Hra končí.

Obejktivy bohužel nedávám a za victory pointy beru 3 body. Skóre 3:17, ostuda pro Dánského hráče, který si šel pro jistých 20 bodů.

Tohle už fiendy neustály

Po šesti hrách je mé skóre jedna výhra, pět proher. Celkově 33 bodů a jsem ze svého výsledku velice rozmrzelý. Alespoň malé zadostiučinění bylo, že křeček nahrál bodů ještě méně, navíc s kodexem, který je svým výkonem na druhé straně pomyslného žebříčku síly než démoni.

Utěšuji se alespoň tím, že jsem hrál dvě bitvy proti armádám o kterých sem si byl jistý, že dostanu maximální výprask (Eldaři a Tyranidi) a proti dvěma armádám, u kterých jsem nechtěl výsledek předjímat (Vlci, Chaos Marína), skutečně mě mrzí jen výsledek první hry, kdy jsem si SM nechal přidělit. Být trošku lepšího párování, mohlo to celé dopadnout lépe, ale na “coby, kdyby” se nehraje. To že jsem byl specializovaný na Imperiální Gardu je sice fajn, ale dostat ji při párování na stůl je podstatně složitější úkol. Poučeni nejistým matchupem démonů tak víme, že příští rok démoni do týmu nepatří. Osobně se na příští ETC pokusím propracovat s Tyranidy, popřípadě Blood Angels, tento plán ale ještě může narušit nový Necroní kodex.

Žádné komentáře:

Okomentovat