40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

neděle 14. listopadu 2010

Karak pod křídly Imperiální Gardy

Tenhle víkend jsem opět strávil s kostkama v ruce, tentokrát v Hradci Králové na turnaji Karak. Původně jsem sice plánoval vzít Grey Knighty, ale před par dny jsem dostal nápad na menší úpravu mého Imperiálního letectva a tak moc jsem to chtěl vidět v akci, že jsem to vzal na Karak.


Poctivé jádro mojí letky zůstalo zachováno: dvě a dvě vendety, veleleni s meltama v chiméře, jedno veterání s plasmama v chiméře. K tomu jsem ale přidal u mě staronový leman panisher s Paskem a nově tří hydry, infantry platoonu (jak kvůli více skorovacím jednotkám, tak hlavně kvůli speciál weapon teamu se třemi demochargema) plus valkýru s rocket podama. Což samozřejmě nabízí kombo v podobě demo posadit do valkýry, scout move a pak v prvním kole vesele plácáme soupeře z 3“ vzdálenosti. A tohle byla ta hlavní věc co jsem si chtěl zahrát a vidět v praxi.

První hra a soupeřem je PrcekIgor s jeho gardou. Nevím proč, ale tuhle hru jsem totálně projel, na první tři kola jsem totálně vypnul a tolik kokotin co jsem předvedl jsem už dlouho neviděl. Za všechny jmenujme, že práve ty dema ve valkýře jsem si krásně deplojnul, všechno nachystaný, ale nějak jsem zapoměl udělat ten scout move! Následně valkýra exploze, punisher wreck, Prckovi veteráni mi meltují hydry a ogryni mi otvírají chiméry a masakrují pěšáky. Když jsem se někdy ve třetím kole probral a snažil se otočit, povedlo se dotáhnout bohužel jen na rozdíl jednoho killpointu a nakonec prohra 5:15, oba jsme měli ztráty okolo tisíce bodů.

Druhá hra proti Instantovi se šmoulikama. Zařínám a v prvním kole rozjíždím demo akci, vše klape jak má a spolu s těžkou střelbou od zadu mu likviduju okolo poloviny jeho army během mého prvního kola. Jedinou jeho záchranou byly dvě pětky termosek s rotačákem a raketama, bohužel nic neudělali a následně schytaly nejenom hromadu plazem, ale i od desítky lasgun nesejvnuly čtyři woundy! V pátém kole mu zůstává jediný mariňák s heavy boltrem a Instant mi podává ruku. Hru primárně rozhodly jeho (ne)sejvy. Pro mě 20:0 a dobrá nálada se pomalu vrací zpět.

Třetí hra proti Otovi s Orkama. Ota se přiznal že hraje snad svou čtvrtou hru a bohužel hned na začátku udělal jednu velkou chybu. Hrál se Dawn of war, Ota začal a trukk s warbosem a meganobama dal na střed stolu, v jeho pvním kole pak dojel k mýmu pointu a ještě u něj vysednul z trukku, přibližně 12“ od mého okraje. V prvním kole na něj logicky vyskočily dema a 8 melt a orkové byly  fuč. Zbytek, který jel odzadu, postupně umíral na vendety, hydry a punishera. Množství výstřelů, které tohle složení vygeneruje je neuvěřitelné a je to hromada jistých woundů i přes trojkový covery. Otovi se ještě podařilo jednou clawou otevřít dvě vendety, ale ve čtvrtém kole dostává wipe a opět 20:0. Začínám ještě víc litovat první prodrbané hry a jdeme na luxustní večeři s výborným pokecáním s bandou super lidí.

V neděli ráno mi volá Toshiro ať se moc neflákám, že hrajem spolu. Tak nějak následovalo to čeho jsem se bál. Toshiro je totiž hráč, který když řekně „potřebuji hodit tři šestky“, tak hodí tři šestky! Toch by mohl taky vyprávět J Pár kol jsme tak trochu šachovaly a ku podivu měl an stole hlavně jeho dva land laidery a ja skoro jen 4 vendety. V šestém kole aktuálně remíza, s malou možností i výhry pro mě. V můj prospěch hovoří tři naložené vendety u objectivů, hru v jeho prospěch můžou vyhrát snad už jen 4 melty, bohužel následovaly 4 hity, 4 penetrace, 4 wrecky! A prohra 0:20! Zpětně uznávám, že jsem mohl lépe volit cíle a hlavně místo komba valkyra+demo, navíc kdy jsem špatně odhad vzdálenost a na bandu termosek nedohodil, spíš sehrát valkýra+melty a zkusit otevřít alespoň jeden jeho LR co nejdříve.

Šance na jakýkoli lepší výsledek jsou fuč a do poslední hry nastupuji bez pokusu hrát o jakýkoli konkrétní výsledek. Nastupuji proti Thalasovi. Získávám začátek hry a opět rozjíždím kombo valkýra+demo, házím tři luxusní scater hity, 14 woundů, 8 nesejvnutých a utíkající zbytek. Následovala redukce motorek na jednu a sajdu bez woundu. Assaulťáky na poslední dva a ještě nejaké drobné ztráty a Thalas může začít jeho první kolo. Přichází mu drop s dredem a drop s raketama, ale škody u nás minimální. I když s těmito třemi trávím opravdu hodně času a veškerýma meltama a plasmama, ale daří se mi jen uplně otrhat a imobilizovat dreda, zbytek gardy rozkousává jeho skórovací jednotky. Hraje se totiž specielní mise na 4 objectivy, kdy se ale na konci kola každého hráče počítá kolik drží objectivů. Rozdíl v celkových součtech obou hráčů pak dává výsledek 10+rozdíl pro vítěze a 10-rozdíl pro proherce. V pátém kole mám celkem 3 body narozdíl od Thalasových sedmi a kdyby hra končila, prohrál bych nejspíš 6:14, naštěstí Thalasova přítelkyně házi čtverku na další kolo, i když jinak mu házela spíš samé 1 a 2. Ale díky šestému kolu se daří cíl (i když trochu později než bylo plánováno): hrát na wipe a ten byl v této hře hodnocen 15:5 (trochu nerozumím proč, ale budiž, lepší výsledek už je stejně pryč).

Celkově získávám 60 bodů, což překvapivě stačí na 13místo v generálovi, za paint mám 19 místo a v overalu 23. Upřímně musím řící, že tenhle build je zatím asi největší peklo co jsem kdy postavil, suma sumárum jsem měl dvě prohry a třikrát jsem dal soupeři wipe. Když to rozeberu, už znám 12 linkovanách lascannonů, nicměně 3 hydry se rovnají 12 linkovaným autocannonům s takřka neomezeným dostřelem případně ještě 9 ran z heavy boltrů. Punisher s Paskem se rovná 23 výstřelů silou 5 na 3+ a většinou opět 3+, takže hromada woundů. Valkýra se dvěma rocket pody mě taky velmi potěšila a democharge, když už se rozjeli, tak taky perlily. K tomu jěště záloha s několika meltami a plasmami pokud by se něco přiblížilo moc blízko. S trochou snahy by se ještě dal ubrat nějaký wargear a na cca 1800 bodů nasadit druhého punishera J (oba bez Paska) to je zatím asi jedinné čím by se dalo ještě přitvrdit a něco v tomhle duchu pravděpodobně postavit na ETC 2011. Ještě to asi veznu na nějaké turnaj abych se s tím pořádně sehrál...

Jinak všem soupeřum děkuji za super hry, ani jednou jsem nenarazil na nepříjemného protívníka, možná štěstí, že jsem neměl tu čest se žádným slovákem, protože co jsem měl možnost pozorovat co předváděli, zvláště jejich některé výklady pravidel byly opravdu napřesdržku!


1 komentář:

  1. A jen pro zajímavost... výklad některého z pravidel a la Slovakia?

    OdpovědětVymazat