40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

úterý 23. listopadu 2010

Jak fungují Scouts Snipers a Telion

Již od začátků mého hraní mám slabost pro Scouts. Neviděl jsem snad nikoho, kdo je hraje v tak hojné míře jako já. Na jednom OC jsme jich měl dokonce asi 25 až 30.

Často se diskutuje co s nimi. Scouts, kteří toho příliš mnoho nedají, neublíží, když náhodou ano, tak mile překvapí.

Obvykle hrávám dvě družstva sniperu o 5 Sniperech a jedné raketě. S takto rozdělenými Scouts dosahuji lepšího skore, než když jsem hrál Sniper desítku. Navíc můžu hrát dvě rakety. Zlom přišel v okamžiku, kdy jsem se rozhodl hrát Sgt. Teliona. První výsledek her s ním byl rozpačitý. Nic moc nestihl udělat a většinou "zařval" i s celým družstvem v počátcích hry. Dokonce jsem mu do tváře vmetl: "Ty už si nezahraješ!" Sešel se den se dnem a já se přece jen rozhodl Teliona znovu nasadit. Dostavilo se milé překvapení. Protivníci si přestali Scouts všímat. Možná právě pod pocitem slova "Scouts". Navíc se mi povedlo umisťovat družstvo s camocloaks do ruiny, která byla vyspravena Techmarinakem. Tzn. 2+ cover save pro Snipery (nepletu-li se). Scout rakeťák pod vedením Telionova BS začal rozdávat požadavky na invulsave, smrt některým jednotkám, event. pene, pene, pene. Do toho sniperkky s rendingem a pinningem.
Družstvo je najednou zajímavé a efektní. Alespoň na pohled. Mathammer nechám na vás, takže si spočítejte sami, jestli se to za "ty body" vyplatí, či ne. Herně to však vypadá hezky.

Telionovo družstvo má na kontě nějakou tu hlavu terminátora, dost různé pěchoty, pár páncéřů, nějakého toho nida a jiné potvory. Jsou z nich skorující modely - nejen ve smyslu kachen na objectivu, ale můžu s nimi počítat i jako s další střeleckou silou, byť omezenou.

4 komentáře:

  1. Přesné zveřejňování pravidel a statů GW stíhá a honí po netu právníkama, možná by bylo lepší se bez nich v článcích obejít ;)

    Teliona vylepšil nedávno vyšlý FAQ k páté edici, jeho schopnost stealth se přenáší na jednotku a není tedy již nutné camocloaky navíc kupovat. Chystám se ho poprvé vyzkoušet. Schopnost dát raketometu BS6, nebo dotlačit woundy na wybrané modely v jednotce je určitě zajímavá.

    Já občas hrávám levnou skupinu 4x sniperka + 1x raketa a často se vyplatí. Je to nenápadná skórující jednotka, která nemá z úkol něco zabít, ale spíš obsadit objectiv ve správnou chvíli a tak často se jde i schovat do rezerv a pak už jen leží v coveru. Sem tam způsobí něco raketou nebo pinnigem, ale to už je takový příjemný bonus navíc :).

    OdpovědětVymazat
  2. JJ, informace schopnosti stealth je mi známá, ty camocloaky jsem jim asi dal ze zvyku... :-)rutina? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja myslim ze scouti nejsou spatni, ale Telion mi porad nejak neprijde.

    Proste jde o to, ze strilet po scoutech z dalky je vetsinou celkem bezpredmetne (pokud nemate neco co ignoruje cover) a clovek ma vetsinou na stole prilis mnoho problemu, nez aby je nejak moc resil, takze se casto dozivaji do pozdnich fazi hry a zvlaste v hrach na objectivy pak umi zamrzet.

    Telion podle me neguje tuhle jejich "hodnotu" - jednak je dela drazsi a jednak z nich dela pomerne neprijemnou hrozbu. A uprimne - vsichni asi vime co udela heavy flamer s jednotkou scoutu (nebo jakakoliv CC jednotka).

    Ja osobne hraval jednotku scoutu ve stormu s promenlivym uspechem. A na patrolu mam all scout force (nevalny uspech)

    OdpovědětVymazat
  4. určitě je pravdou,že s Telionem je větší šance na to, že se jim protivník bude věnovat víc. A tam potom je nebezpečí, že to dopadne jak píšeš.

    Na druhou stranu když už se někdo rozhodne Teliona hrát, asi by měl mít alespoň trošku promyšleno, jestli je to jednotka, která se dá jen tak obětovat a nebo jestli je lepší mít nástin toho, co by se dalo dělat kdyby... A z jiné strany pochopitelně platí to, že všechno co má člověk vymyšlené a připravené co a jak padá okamžikem příchodu protivníka a nadeployováním jeho jednotek :-)

    Na Teliona se mi jednou řítilo několik malinkatých Nurgláčku... veškerou střelbu jsem soustředil na Nurgláčky. Povedlo se, prostě jsem o ně nechtěl přijít. Jindy jsem nabral Telionem a pětičkou Souts přibližující se pětičku CHSM. Na konci CC mi zůstal jeden rakeťák, sniper a Telion. CHSM nezůstal ani jeden. Raketa a Telion! Super.

    O landspeeder storm a jiných variantách Scouts chystám další článek.
    Pochopitelně ne vždy je možné něco podniknout, ne vždy se povede udělat něco, aby to přežili.

    OdpovědětVymazat