40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

čtvrtek 18. listopadu 2010

Blood Pack na Karaku 2010

Takže je skoro týden po Karaku a já jsem se rozhodl sepsat taky nějaký reportík. Pěkných pár let jsem už na žádnem turnaji nebyl a tak jsem si jel hlavně zahrát. Zvažoval jsem několik listů, ale nakonec rozhodoval primárně stav nabarvenosti a tak jsem vyrazil se sestavou:

Blood Pack (Codex BA 1750 pts)
Kapitán s 2xLC v honorgardě s championem, všechno na báglech.
2x Tacticala v rhinu s plasmou a plasmacannonem.
1x Tacticala v Podu s Meltou, Multimeltou a serža s Combimeltou a fistou.
2x Furioso v podu, jeden s fistama a grapplem a jeden s talonama
1x Dakapredy
1x Vindicator
1x Speeder s raketama

Vědel jsem že to s tímhle listem nebude žádná velká sláva a navíc moje schopnosti taky nějak zrezivěly, takže jsem si dal myslím poměrně rozumné cíle: neprohrát všechny bitvy a nedostat wipe. V podstatě jsem každou bitvu začínal s tím, že se snažím uhrát to alespoň na remízu, na nějaké wipování soupeře s touhle sestavou není ani pomyšlení. Dorazil jsem až v Sobotu a  tak jsem po registraci a pár fotkách nedočkavě zamířil rovnou ke svému prvnímu stolu.

První bitva byla proti orkům a na KP, což mě dvakrát nenadchlo, jelikož v mojí sestavě je příliš mnoho snadných KP. Každopádně jsem neměl v úmyslu sedět někde v rohu a hrát si s lootama na přestřelku a místo toho jsem zvolil agresivnější přístup. Soupeř hrál meganoby v trukku s mekem a KFF, tankbustas v BW s megawarbossem, boye v trukku, 2x peší boyz (tuším po dvaceti), dvě jednotky lootas, dvě dvojice rokkit buginek, dvě kanny a dreda. Chtěl jsem, aby jsem za každý KP co dám, neco získal, ale nějak se prostě nedařilo. Drednauty nedokázaly meltama a grapplem otevřít ani jeden trukk a zpátky skončil jeden jako vrak a druhy immobilizovaný. Vindicator si najel do blbé pozice, minul se a slíznul to od meganobů. Pokusil jsem se ještě vyvinout tlak na křídle za pomoci commandy a tacticaly v dropu, ale prostě to nevyšlo. Soupeř šikovně uklízel načaté jednotky, abych z nich nic nevyždímal a naopak se věnoval s pečlivostí snadným KP v podobě Droppodů. Ale částečně díky tomu pak zase neměl ke konci dost rychlosti, aby něco ještě udělal i na mojí půlce a tak se nekonalo nějaké uklízení zbytku mých jednotek. Světlým okamžikem bylo, když si v posledním kole chtěl přijít warbossem pro talonového dreadnauta (který měl jen jednu pracku a byl immobilizovaný, takže měl jen jeden útok), načež slíznul tuším sedum woundů (schválně jsme to házeli dál, i když byl mrtvej). Bitva ale skončila jednoznačne mojí prohrou (díky ne zas tak velkému rozdílu ve VP však jenom) 4:16


První prohra mě hodila někam do druhé poloviny stolů proti Mírovým SM. Míra hrál Librariana v jednotce střeleckejch termosek, CC termosky v Crusaderu, dvě Takticaly v Rhinech, Predátora, dva melta speedery, riflemana a scouty. Míra začínal a tak jsem se deploynul v boxu poblíž svého objectivu. Můj predy to slíznul hned ze startu, ale míra měl smůlu a immobilizoval si sveho v terénu a vzápětí na to i speeder. Podující dredy opět selhaly v pokusu otevřít alespoň jedno rhino, ale vindicator potěšil vymazáním většiny střeleckých termosek včetně librariana (dalsiho termita sejmul bolter z podu, ale ten poslední se do konce bitvy pomstil zničením jak Vindicatoru tak onoho Podu) . Míra se tlačil Crusaderem s golfistama na můj objectiv a tak jsem stál před nelehkým rozhodnutím, zdali bránit svůj objectiv a zkusit otevřít raider dropujícíma meltama a nebo všechno natlačit k mírovu objectivu. Nakonec jsem se rozhodl pro druhou variantu. Míra nějak neměl zkušenost s multichargema, a tak nečekal, že se mi podaří zamést všechny jeho věci schopné contestovat. Nakonec právě díky multichargi jsem nejen exnul speeder, ale nesmrtelný terminátor díky tomu prohrál boj a utekl. Míra mezitím smazal moje tacticaly a zabral můj objectiv scoutama, ale už neměl šanci dostat nic k tomu svému, takže boj skončil remízou 10:10. Míra byl super soupeř, i když jsme se dostali do několika situací, které byly pravidlově nejasné a myslím dvakrát jsme použili golden rule.


Na třetí bitvu jsem se díky výsledku posunul jen o jeden stůl (museli nás vyměnit, protože bychom hráli zase s Mírou)a jako soupeře dostal Štuliho s vlkama. Trochu jsem se toho bál, ale Štuli hrál celkem pohodovou sestavu, myslím se třema jednotkama Greyhunterů v rhinech, nejakým tím priestem, namixovanýma longfangama, scoutama, predatorem s LC a dropujícíma termitama s lordem. Hrálo se na čtyři objectivy a Dawn of war. Já jsem začal s jedním rhinem na svém objectivu schovaném uprostřed stolu za impassble terénem a se speederem a velitelskou jednotkou v rezervách. Štuli začal s GH v rhinu s připojeným priestem na objectivu v pravém rohu. Dostal jsem první kolo a klasicky dropnul oba dredy k jeho obsazenému objectivu a zbytkem si vyjel naplno a zasmokoval. Opět se mi nepodařilo rhino otevřít, ale alespoň jsem ho zastunnoval na místě. Štuli najel prakticky všim na svůj druhý objectiv, dropnul termity poblíž mého objectivu a zapoměl si vystoupit z omráčeného rhina. Vindi opět předvedl, že s fastem má slušný dosah a vymazal většinu termosek. Štuliho rhino bylo opět zastunnováno, jenže jsem ho zapoměl napadnout a Štuli zase pro změnu zapoměl vystoupit. Stormbolter srazil wound na lordovi ale tacticala jinak plasmama nic neudělala a tak jsem poblíž dropnul velitelskou jednotku aby vypomohla. Speeder konečně sundal prokleté rhino a dredíci rozebrali jeho obsah podpořeni tacticalou v podu. Vindicator zpoza terénu odemílal longfangy a predator stunnoval nebo imobilizoval zbývajici rhina. Commanda i s tacticalou sice málem padly za obět wolflordovi s jedním životem, nicméně nakonec série úspěšných wardů skončila a Lord konečně umřel a tacticala se zvládla sjednotit. Scouti se ještě chvíli kočkovali se speederem jen aby je sežral dredy, no a poslední Štuliho pokus dostat jedny GH pěšky k objectivu skončil pod Vindiho templatou a tak jsem celkem bez problémů získal tři objectivy ze čtyř a výhru 15:5. Štuli byl pro mě nejpohodovější soupeř celého turnaje a byť to takticky projel a v hodech měl dost smůlu, byl pořád v pohodě a byla s ním sranda.


Výhra mě hodila na druhý den někde do poloviny kolbiště proti Slaavovým sestřičkám s gardou. Přesnou sestavu asi do kupy nedám, ale byly tam troje sestry v rhinech, veteráni v rhinu a jedni ve valkýře s raketama, inkvizitor s retinue pěšky, lemon, a vulture s punisherama. Mise byla modifikací, kde byl třetí objectiv počítaný za dva a byl přesně uprostřed. Posadil jsem svoje rhino na svůj objectiv do ruiny a pody hodil spolu s druhým rhinem na prostřední objectiv. Hned ze začátku se mi podařilo sebrat punisher z vultury speederem a celkem brzo šel pryč battlecanon na lemonu díky meltové tacticale. Jinak se to ale moc nedařilo. Commanda se zase nijak neukázala, i když naassaultovaná jednotka prohrála a díky Ld testu 11 a přehozu 12 nakonec utekla. Plasmy dokázaly za celou dobu upéct akorát samy sebe a od čtvrtého kola byla hra jasně ve Slaavově režii a já se snažil jenom neco udržet na contest prostředního objectivu. Hrdinou hry byl nakonec speeder, který přežil na středním objectivu až do konce šestého kola. Po drobných nejasnostech s contestováním vulturou byl ale i můj objectiv contestován a Slaava tak dostal alespoň malou výhru a pro mě to byla prohra 8:12. Slaava byl opět pohodový soupeř a promíjel mi moje opomenutí, což jsme se mu snažil oplácet, takže hra s ním dobře odsýpala.

Pátá hra opět jen o pár stolů vedle proti oponentovi ze slovenska (jméno si zaboha nevybavím) který hrál čistě Khorne CHSM s Kharnem. V sestavě byly tři jednotky zerků v rhinech, v jedné seděl Kharn, dvě jednotky démonů, dvě dvojky oblin, dvě trojky termosek s meltama a trojka termosek s plasmama.  Mise byla upravená na čtyři objectivy tak, že se na konci kola sbiraly body za zabrané objectivy. Začal jsem tím, že jsem posadil rhina na svoje objectivy a dredy vysypal na soupeřův krajní.  Hned ze startu jsem sejmul jednu oblinu z každé dvojky a lupnul jedno rhino a to s kharnem immobilizoval. Soupeř se navíc nechal odlákat od objectivu a nabral radši mého dredyho a druhý nemohl zabrat díky immobilizaci takže jsem vystartoval s bodama dopředu. Oba dredy brzo umřely, ale společně s commandou ssebou vzali jedny zerky  a drué slušně pocuchali. Dvě kola byl soupeř bez objectivu a mě to posadilo do vedení. Jedny demony nechal dřepět na objectivu o který se předtím bojovalo a jedněma šel spolu světšinou termitů na můj objectiv. Kharn s posledníma zerkama zatím zabral objectiv. Ten jsem ovšem hned vzápětí contestnul podem a za něj schoval tacticalu. Droppod to slíznul v dalsim kole a při jeho výbuchu umřelo 5! zerku a kharn dostal tečku. Taktický seržant nakonec v hrdinnném boji sejmul Kharna. Mezitím jsem soustředil veškerou palbu na lesser démony blížící se k mému objectivu a zničil je, takže soupeř ho už neměl čím zabrat a k druhému už se nemohl dostat ani na contest. Nakonec v pátém kole výhra pro mě 13:7 (byť jsme měl v tu chvíli na stole jenom nepoškozenou tacticalu v Rhinu a asi tři mariňáky připravené umřít v dalším kole) a ne zrovna nadšený soupeř.



Nakonec tedy výsledek rovných 50 bodů a 32.-36. místo v generálovi a splnění všech stanovených cílů. Musím poděkovat všem Hradečákům za parádní turnaj a všem soupeřům za příjemné hry, byť jedna věc mě malinko zklamala. Prakticky všichni soupeři nasadili, po té co jsem jim řekl že hraju BA, kyselý výraz, nebo alespon prohodili nejakou poznámku ohledně naprasené armády. Pravda většinou změnili názor když jsem jim řekl co hraju, ale i tak mi trochu vadí tohle generalizování. Do extrému to ovšem dotáhl můj slovenský soupeř. V mém listu není prakticky nic z těch opravdu hnusných věcí, které BA Codex nabízí. Nehrál jsem ani jednu assault squadu, žádné razorbacky, golfisty ani nic podobného. Přesto si neustále stěžoval jak mám silnou armádu a co všechno on nemá. Když už jsem krom stížností na rychlá vozidla poslouchal i nářky na Droppody, Siege Shield a nakonec i na Furious Charge (který on měl na prakticky celé armádě a já na jedné jednotce) tak mě to totálně otrávilo. Ano taky si občas na něco postěžuju (třeba na valkýry ;-D), ale co je moc, je příliš.

4 komentáře:

  1. Zajímavej report, gratulace ke splnění cílů.

    Technická - Dready s talonama má další útoky jen dokud má obě packy.

    Brečení a nadávání na silné armády to je prý takový sport :/. Ono je to vždy o nějakém subjektivním pocitu. Já taky vím, kde má moje armáda slabiny, jak by šla postavit lip a že je porazitelná, ale to nevysvětlíš :).

    OdpovědětVymazat
  2. No vidis takze chybka se najde (myslim ze jich bylo podstatne vic), nastesti mel ten warboss jeden wound takze to bylo stejne jedno a nemusim se kvuli tomu citit spatne ;-).

    OdpovědětVymazat
  3. Slovaci posunuli fnukani na narodni sport. Nic bych si z toho nedelal. Oni ani necekaji, ze bys na to bral nejaky ohled.

    OdpovědětVymazat
  4. Jindra: No ja si z toho nic nedelam, jsem mu to odkyval ze ma vazne nejhorsi codex, ale dvakrat zabavna hra to nebyla. Ani pro me a nejspis ani pro nej.

    OdpovědětVymazat