40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pondělí 9. srpna 2010

ETC 40k 2010 z pohledu gardy

Po úmorné cestě s několika zastávkami a  s několika kolonami jsme po 12 hodinách dorazili do místa dění v německém Munsteru. Na první srpnový víkend zde byla naplánována největší warhammerová akce pro tento rok a to European Team Championship ve hrách WFB a W40k. Na fantasku dorazilo celkem 32 týmů a na w40k 24 týmů. Češi bojovali v obouch hrách, já se ale budu věnovat našim bitvám ve čtyřicítce a konkrétně mým vlastním bitvám s Imperiální Gardou v sestavě 4 vendety, 2 banewolfové, 2 basiliškové, velení se 4 meltami v chiméře, 2x veteráni se 3 plasmami v chiméře a 8psykerů v chiméře.

Czech team

Našim prvním soupeřem byla Belgie. Hralo se down of war na 5 pointu. Byl jsem nasazen proti CHSM ve složení 2+2+2 oblíci, 2 princové a 4x plagmarini v rhinu.  Hodil jsem si začátek a v prvním kole jsem jen přijel na stůl a čekal na soupeře, ten zapomněl na pravidlo night fight a oblíkama vylezl mimo cover, v druhém kole jsem mu popravil polovinu oblíků a otevřel nějaké rhino. Zbývající 3 oblíci už pro mne nepředstavovali takové nebezpečí a tak jsem začínal být klidný. Soupeřovy kostky se bohužel rozhodly že hra je už předem prohraná a neházely vůbec nic, oblící během několika příštích kol netrefily skoro nic, 2 plagmariňáci s plasmama se v chiméře upekly i přes feal no pain a zbytek hry se proměnil v otvírání rhin a plackování a flamerování toho co z nich vypadlo. Následný contest soupeřových pointů vendetama a výhra pro mne. Velmi podobně hrálo dost našich hráčů a na Belgii jsme získali výhru a slušný počet pomocných bodů, bohužel jak se později ukázalo byla jediný soupeř, kterého jsme porazily.
hra proti Belgii

Druhé kolo a dreamteam USA, 2 objectivy, čtvrtinky. Byl jsem nasazen na Orka ve složení 3x30 boys, 10 lootas, 8 obyč motorek + warbos, 5 meganobů v truku a 3 kanony. Soupeř získal začátek, deploynul, poté já co nejdál od něj a kradu iniciativu. Nicméně Mike šestky uměl házet ještě líp jak já a sejmout lootas v lese se nakonec proměnilo v 3 kola trvající přestřelku a jeho brutální sejvy. Až se konečně podařilo lootas uklidit a mezi tím i jednu třicítku, zbylých 60 orků bylo rozlezlých přes oba objectivy a proti mě se hrnul trukk s meganobama a biky. Ta hromada attaků kterou ti orkové  generují hravě hitovala vehikly i na šestky a hra se proměnila v můj pokus o ubránění wipu. V posledním kole mi přežila 1 vendeta, orkové přišly ještě o 1 třicítku a meganoby. Smůlu jsem měl na sketry kdy z 21hodů mi sketnul jen 1. Nejsmutnější na této hře bylo, že jsem si tyhle orky vydupal že je chci a že mi prakticky nemá co udělat, no jak se ukázalo bylo to jen tím že jsem proti tomuhle rostru nikdy nehrál. Před ETC velmi podceňovaný USA tým podobně zahrál všechny stoly a my utrpěli porážku jakou jsme vůbec nečekali, tuším jen Toshiro něco uhrál. USA nakonec celkově obsadilo 5 místo.

hra proti USA

Třetí hra Irsko, anihilace, 12“ deploy. Byl jsem nasazen opět na Orky: 2 wagony, 4 trukky, 1 looted bum gun,  5troop dohromady cca 60boys, warbos s 6 nobama. Opět začínám, Jimmy nechává vše v rezervách, to co mu přijíždí postupně otvírám a nabírám velký zisk killpointů, nejdůležitější jednotka motonobů s warbosem přijíždí až v 5 kole a v posledních dvou kolech ještě stíhá udělat několik killpointů, nicméně vyhrávám s téměř dvojnásobkem. Jimmy byl super spoluhráč a ač moje angličtina nepatří k nejlepším, celou hru jsme oba dělali vtipy a pořád jsme se něčemu smáli. Pro mě asi nejlepší hra z celého turnaje. A ač si hru s Irskem užili skoro všichni Češi, bodově z toho byla naprosto vyrovnaná remíza.

V neděli ráno se pokračovalo čtvrtou hrou a náš soupeř bylo Maďarsko, 2 objectivy a dawn of war. Překvapivě jsem opět začínal. Položil jednu prázdnou Chiméru do středu stolu aby mohla případně searchlightovat. Což se i povedlo, Sys deploynul jednu troopu v rhinu nedaleko a svícení se podařilo, rhino puklo a troopa chvílí na to falbackovala ven ze stolu. Jeho dred v dropu spadnul nedaleko basiliška a jednoho i otevřel, následně na to dostal dred imobilizaci a vzhledem k jeho natočení už jsme s o něj nemusel zajímat. LR reedemer se také podařilo imobilizovat v deploy zóně a tudíž mě dál taky nezajímal. Trochu náročnější se stal úkol sejmout pět golfistů kdy tím šíleným štítem sejvovaly hromadu plasem, melt i lascannonu. Po několika kolech je dorazily multilasery. Do druhého LR v pozdější fázi hry naložil poslední pětku tactikály a jel s ní přímo na objectiv tak aby mi znemožnil contest, k jeho smůle se mi podařilo flatoutovat vendety tak že jsem byl do 3 palců a v jeho posledním kole se mu je nepodařilo wreknout. Výhra pro mne nicméně brutální prohra pro český tým.

Po obědě u Burgr Kinga se pokračovalo pátým kolem. Soupeř Bělorusko, 5 objectivů a čtvrtinky. Pro mě nebylo se soupeřových armád co si moc vybrat tak mě kapitán hodil na stůl jako prvního. Trochu překvapivě na mě nasadili Dark Eldara. 3x heavy žehlička, 4x lehká žehlička, 3x 10 troops, nějaký whitchky a ještě jiný CC potvory. Tentokrát začíná soupeř, ale krom těžkých žehliček a 30 troopáků nechává zbytek v rezervách, hromada lanceplackovat, žehličky pukaly jedna po druhý, ono se do tech 10-10-10 opentoped střílí  12 lascannona moc pěkně. Nakousaný jednotky pak vyháněli psykeři ze stolu. V posledních kolech se mu podařilo vytáhnout psykery z chiméry a whitchky je sežraly, i když na mé kolo pro jistotu zůstaly zaseknutý. Při snaze přestoupit jedněmi veterány z chiméry do vendety mi pak whitchky to samé převedly i s těmito veterány. V šestém kole hra končí a oba držíme 2 objectivy, mě chyběl asi palec ke kontestu jednoho z jeho objectivů a v 7 kole bych ho už určitě urval, bohužel na kdyby se nehraje. Pro mne jako defendra byla remíza úspěch nicméně celý tým Bělorusku podlehl.

Najednou se vidina jakýchkoli byť jen průměrných umístnění vytratila a nám hrozily poslední místa. Našim soupeřem pro poslední hru bylo Severní Irsko, které doposud neuhrálo jediný bod. Já byl nasazen na Eldara, s pěším councilem ve falconu, meltařama v serpentě, troopou v serpentě, dvěma wraitlordama, avatarem a sniperama. Hrály se kilpointy a 12“ deploy. Upřímně tak jako Stevovy eldaři byly asi nejvíce frendly eldaři které jsem kdy potkal, i jeho hra obsahovala obrovské množství chyb. Meltiče v serpentě nechal stát za lesem a jen na mě střílel lancou, wraitlordy šly proti mě mimo cover, troopu disembarknul do terénu v dosahu banewolfa a podobně. Hra končila na killpointy v poměru 9:0 pro mě. A velice jednoduchá další výhra. Mým kolegům se nicméně opět moc nedařilo a nakonec se Severnímu Irsku podařilo o jeden jediný bod uhrát remízu.

Celkově své čtyři výhry, remízu a prohru hodnotím jako splněný úkol. ETC byl monstrózní, povedený a velmi zábavný turnaj, který mne dal mnoho zkušeností pro akce podobného typu v budoucnosti. Doufám že se příští rok na ETC podívám opět a že náš český tým ukáže světu že už nejsme žádný Béčka.

Celkové výsledky zde

Žádné komentáře:

Okomentovat