40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pátek 3. června 2011

Necroní rumory

Tak co je to fake nebo ne?

Jelikož je na internetu k dispozici mnoho útržků z necroních rumorů, na žádost Grega dávám dohromady jejich soupis a dovolím si případně některé okomentovat.

Necroní fluff se do velké míry změní, byť stále ve své podstatě zůstávají Tomb Kingy z fantasky převlečené do sci-fi kabátu. Dochází zde k posunu, kdy vyšší Necroni budou myslící a inteligentní, kdežto základní budou pouze nemyslící stroje, což zhruba reflektuje současný stav, ale zdá se, že „vyšší kastě“ bude věnováno daleko více pozornosti.

V mnoha fórech jsou velice diskutovaní Ctani, kteří mají v kodexu, na rozdíl od dávných zvěstí zůstat. Avšak budou přesunuti do elite slotu jako samostatné modely. Zůstanou monstra se základní cenou kolem 200pts, ale budou mít mnoho upgradů, takže je půjde přizpůsobit různým herním stylům tak aby dobře zapadali do koncepce celého buildu, například možnost změnit svůj deploy, předmět způsobující rozklad soupeřových armorů, způsobí soupeřům složitější průchod terénem, nějaké znepříjemnění deep striku atp. Obecně by měli být dobří v CC.

Další typickou vlastností Necronů je Well be back, které je i po 10 letech stále častým zdrojem diskuzí a nejasností. Nový kodex by měl tyto spory odstranit. Necroni o své jedinečné pravidlo přijdou, nedostanou ani často zmiňované feel no pain. Nicméně určitou šanci na samoopravu si zachovají – pravděpodobně se bude jmenovat Reconstruction. Pravidlo by mělo být čistší a jednoduchší, konkrétně se jedná o jakýsi „save“ 5+, který se provádí na konci fáze po všech hodech na morálku. Tento save nezruší AP1 ani AP2 zbraně, nezruší je ani zásah silou dvojnásobnou oproti odolnosti atd. Nicméně pokud na konci fáze před uplatněním tohoto save hodu jednotka utíká nebo byla vyhlazena, nebude hod na opravu možný až na vyjímku, kterou by mělo dávat speciální pravidlo (Firstborn? Ever Living?), kdy jednotka bude moct provést hod na rekonstrukci i v případě vyhlazení.

S tím je spojen i dnes oblíbený Ressurection Orb. Orba v novém kodexu zůstane, její efekt však bude odlišný. V jednotce, ve které se bude nacházet Orba, bude mít hod na rekonstrukci o jedna lepší, tedy 4+ namísto 5+. Je pravděpodobné, že se bude jednat o upgrade jednotky Crypteků  (rumory říkají, že bude podobný Haemonculím), tudíž výskyt orby bude sporadický.

Veil of Darkness. Stejně jako orba, ji budou mít Crypteci. Už nebude možné jednotku vytrhnout z kombatu (což by neměl umět ani Monolith), s vyjímkou, když bude mít Veilu jeden z pojmenovaných (SC) lordů.
Gauss zbraně. S největší pravděpodobností nebudou mít pravidlo rending ale zachovají si současný glanc na 6+, ztratí ale šanci na wound při hodu 6 (tady si troufám říct, že to bude nejspíše s ohledem na 6. Edici, kde pravděpodobně hod šetky bude znamenat wound proti jakékoli T, stejně jako v 8. Edici WFB). Gauss cannon bude Assault 2, AP3, S6. Gauss arc už nebude automaticky zasahovat všechny jednotky v dostřelu, namísto toho budou čtyři a každý bude moci vystřelit na jiný cíl.

Všemi hráči necronů proklínaný a nenáviděný Phase out zmizí.

U destroyerů jsou rumory trošku konfliktní, nicméně, dostanou nový plastový kit se všemi zbraněmi. Samotné vznášející tělo by se ale zásadně měnit nemělo. Nebude se dělat rozdíl mezi normálním a heavy.
 Vznikne nová Fast attack jump infantry (jetbike?) – Tomb Blades. Měli by vypadat podobně jako Flayed Ones, dostanou plastový kit s pěti modely. Pravděpodobně budou mít speciální pravidlo, které jim umožní chargé na 18“.

Ve fast attack zůstanou wrighty a scarabi. Scarabi dle rumorů vypadají skvěle. Jsou levní, oproti dnešnímu stavu mají pravidlo rekonstrukce, pohybují se jako beast a získají schopnost erodovat nepřátelské armory se kterými se dostanou do kombatu. Každý model, který dostane od scarabů wound a přežije, přijde o svůj armor save. Pokud zasáhnou vozidlo, to na 4+ ztratí 1 bod svého armoru ze všech stran. Pokud některý klesne na nulu, vozidlo se rozpadne a je zničeno. Rumory však nemluví o tom, zda se v tomto případě sníží armor za každý hit, nebo vždy jen o jedna nehledě na počtu hitů v jednotce. Pokud tento rumor bude pravdivý, stanou se scarabi v novém kodexu a v éře tankhammeru velice oblíbenou volbou. 

Wrighty by měly být jump infantry, fearless a podstatně tvrdší v kombatu.

Immortálové. Některé rumory mluví o troops, některé o elitách a lordovi, který z nich udělá troops. Uvidíme. Na čem se rumory shodují je, že budou mít jen T4. Dostanou nové, větší modely (40mm bejza) a cena bude 17 bodů.

Flayed Ones zůstanou v elitách. Pravděpodobně dostanou nové modely (plast?, resin?). V základu budou mít tři útoky a stejně jako warrioři, jen 4+ save.

Armáda bude celkově pohyblivější. Bude zde mnoho jump infantry, měly by přibýt dvě transportní vozidla, jedno s kapacitou 15, druhé 10 s možností přepravovat jak pěchotu, tak modely s bágly (počítáno za 2 modely) nebo dokonce jetbiky (ubere 5 z kapacity).

Transport s kapacitou 10 (Necromancer?) bude mít za určitých okolností schopnost obnovit dříve ztracené modely. Všechny Necroní vozidla, kromě monolitu budou open topped a skimmers. Navíc budou mít speciální pravidlo „Quantum shielding“, které bude zvyšovat přední a boční armor o 2 do doby, než vozidlo dostane první  glance či penetraci, kdy bude štít zničen. 

Jeden z transportů by měl navíc sloužit jako osobní transport pro Lorda a případně jeho retinue.
Celkově by Necroni měli dostat šest nových vozidel (včetně zmíněných transportů).

Necronům by se měla zvýšit palebná potence na dlouhé vzdálenosti (na vozidle s BS4: Doomsday cannon: 72“, S9, AP1, Heavy 1, large blast).  Bude zaveden nový typ zbraní: Tesla. Tyto zbraně při hodu 6 na hit automaticky způsobí další dva hity (celkem tedy tři). Větší verze (Tesla Heavy Cannon) bude mít navíc šanci na zásah dalších jednotek v blízkosti cíle a to nejen nepřátelské, ale i vlastní.


V elitách by se měl objevit nový walker se zbraní Heat Ray, které bude dle potřeby buď flamer nebo melta. Když bude touto zbraní zasaženo vozidlo, bude „označkováno“, což znamená, že všichni necroni při střelbě na takto označené vozidlo v daném kole střílejí, jako by měli twin linked zbraně.
Základ každé necroní armády jsou Warrioři. Ti zůstanou stejní až na armor save, který jim pohorší na 4+, na druhou stranu, cenovka klesne na 12 bodů. Takže warrirory neprodávat, najdou si své místo i s novým kodexem. Je třeba se smířit s tím, že Necroni už nebudou MEQ armáda. Warrioři budou mít stejné modely jako dosud, nově ale dostanou nějaké volitelné zbraně a pravděpodobně budou dodáváni i s různými barvami „gauss tyček“ – zelené, oranžové (blízké barvě piva) a červené.

Wraity, Tomb Spydeři a Scarabi budou fearless. Bohužel ale armáda jako celek nebude mít žádnou vyjímku či imunitu vůči morálce. Alespoň Necroni zůstanou LD10. Problém tak ale stále zůstane combat resolution a CC obecně. Naštěstí riziko sweepeng advance po prohraném boji alespoň částečně vyeliminují nové schopnosti, které dokáží soupeře zpomalit či jinak znepříjemnit cestu do CC.
Do CC by měla být i nově vzniklá elitní a drahá jednotka Lyche Guard s S5, T5 a save 3+ s možností mít warscythe (v podstatě Pariahové).

Další novou elitní jednotkou by měla být „sniperská“ četa s možností deep strike, buď normálním způsobem z rezerv, nebo okamžitě po tom co do hry přijde deep strikem z rezerv soupeřova jednotka. Navíc budou mít nějaké extra bonusy proti jedné nominované jednotce. Tato jednotka může být docela zásadní proti armádám postavených právě na deep strike a srovnávat tak rozložení sil na stole.

Tomb Spydeři dostanou nový plastový kit s třemi rozdílnými buildy. Dostanou několik volitelných vlastností pro doplnění vhodné role v armádě.

Sky Barge/Chariot, jedno z nových vozidel v heavy supportu, které může nést charaktera, který díky němu získá bonusy.
Další vozidlo (nebo monstrum) Obelisk? Gauss Obliterator? Gauss artillery?  s dostřelem 48“ ve stylu Manticore, ale slabší.

A ještě několik pojmenovaných lordů (special characters):
Enfleshed – měl by dělat troopy z Flayed Ones
Undying – dělá troopy z Immortálů (za předpokladu, že budou elite)
Silent King?, Voidbringer?, Stormcaller?

Takže to je zhruba vše, co se zatím na téma Necroních rumorů objevilo. Jedno je však zcela jasné. Pro současný herní trend, tak pro GW je cílem vydávat rozmanité armády s mnoha možnostmi, jak armádu postavit. Vznikne spousta nových jednotek a tím pádem i modelů. Určitě vznikne i mnoho zajímavých a rozmanitých buildů. Sílu Necronů pro kompetitivní hraní zatím není jednoduché odhadnout, určitě se nebude jednat o přemrštěnou armádu a troufám si tvrdít, že pro konzistentní dobré výsledky nebude patřit mezi ty snadně hratelné.

A ještě jednou... Phase out nebude.

2 komentáře:

  1. diky za rumory, kdyz to prelouskam mam pocit ze se klube dalsi strelcka armada... no ale uvidime co z toho vznikne. jen skoda ze potkavat na ceskych turnajich je asi budem porad velmi vyjimecne...

    OdpovědětVymazat
  2. Jj, střelecká bude. Nicméně to vidím, že ne jednoduše hratelné, nebál bych se říct, že to bude blízko novým DE, kdy armáda musí klapat jako jeden celek, nikoli jako separátní články.

    Fakt se mi líbí poenta těch scarabů, kteří ve velkém nalítnou na soupeřovy vozidla, trošku je zkorodují a v druhé vlně přilítne několik transportů plných warriorů, vysype je a ti započaté dílo dokončí.

    OdpovědětVymazat