40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

čtvrtek 30. června 2011

40Kalc

Určitě každý z nás se snažil zjistit efektivitu modelů na základě jejich potenciálu ničit soupeře ať už střelbou nebo v combatu.  Prostě mathammer. Někdy je takový výpočet jednoduchý, když se do výpočtu zahrnou faktory jako rerolly na hit, wound, save apod., stává se značně složitějším a mnohdy ho z hlavy nedáme. Pro usnadnění takovýchto výpočtů určitě pomůže aplikace 40Kalc pro chytré telefony s OS Android, která je ke stažení na Android Marketu.

Zvláště, když chce hráč zjistit své šance na úspěch v průběhu hry, nemá většinou dostatek času a prostoru na to provést výpočet rychle. Zmíněná aplikace je v tomto případě velice rychlý pomocník. Zvolí se, zda se jedná o střelbu na normální modely, střelbu na vozidla nebo close combat. Po zvolení typu útoku už stačí prstem potahat posuvníky s BS/WS/S, případně specifikování  typu zbraně a rerolů útočníka, počet výstřelů či útoků v cc, dále pak tuhost, save a jeho typ a potenciální reroly cíle.

Už v průběhu tohoto nastavování se ve spodní části obrazovky zobrazují vypočtená čísla (výpočet probíhá okamžitě po změně některé z  hodnot). V případě střelby a kombatu jsou to nesejvlé woundy. Program uvádí celkem 5 hodnot. Jedna, pro nás ta nejdůležitější je průměrná hodnota (mean), dále jsou zde hodnoty 68th a 95th vlevo a v pravo od průměru. Hodnoty obsahují 68. A 95 percentil.

Pro ty co neví co to znamená, se pokusím popsat zjednodušeně:  pořadí percentilu je rovné procentu výsledků, které jsou horší než uvedená hodnota, tedy 95 znamená velké štěstí na kostkách – 95% výsledků je horších než právě ten pro 95 percentil, 68. Percentil se dá vyjádřit jako nadprůměrný hod na kostkách. Toto se týká hodnot vpravo. Hodnoty vlevo od průměru jsou rovné 0, nicméně se domnívám že je to přesně obráceně tomu co jsem právě popsal. Tedy 68. Znamená že 68%, resp. 95% výsledků je lepší než hodnota uvedená pro daný percentil.

V případě střelby na vozidla se pak zobrazuje průměrná procentuální šance na jednotlivé typy poškození (shaken, stunned, weapon destroyed atd.) a také zobrazuje procentuálně vyjádřenou šanci, že střelba bude neúspěšná.

Program je jednoduchý a jeho ovládání je velice přívětivé, kritizovat se dá jen přesnost a citlivost posuvníků. S trochou trpělivosti si na to jde zvyknout. Program dělá přesně to co se od něj očekává, nic víc, nic méně. Na rychlý výpočet, zvláště plný rerolů, či hodů více než jednou kostkou je naprosto úžasný. Plná verze je však placená, ale vzhledem k ceně 99 amerických centů nemá smysl cenu něja řešit, 17 korun člověku s chytrým telefonem určitě díru do rozpočtu neudělá. Osobně bych v programu uvítal ještě možnost výpočtu šance na poškození vozidla při assaultu. Pokud rádi a často počítáte, kolik čeho vaše jednotka dokáže zničit/zabít, vřele tuto aplikaci doporučuji.

Článek původně určený pro můj blog.

Žádné komentáře:

Okomentovat