40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

čtvrtek 21. dubna 2011

Grey Knights potřetí a snad naposled

Zhruba měsíc jsou venku Grey Knights a protože to byla moje srdcová záležitost ještě s kodexem Daemonhuntrs, tak přirozeně jsem se na nové GK hodně těšil a teď s nimi hraji jak jen to jde. Už jsme tu na 40dice.cz před pár týdny napsal dva články na toto téma, v jenom jsem vyzvedhnul hlavní změny a některé zajímavé jednotky. Ve druhém jsem reportoval první dvě cvičné hry a co z novinek v GK kodexu je pak nejužitečnější v praxi. Dnes už mám odehráno několik her, mimochodem se statistikou 9:1:2 (vyhry, remizy, prohry) a zase čerstvější zkušenosti. Hlavní důvod proč ale píši tento článek je spíš reakce na některé zahraniční blogy, které během 1 měsíce změnili pohled na GK z "Oh muj bože, tolik force weapon!" na "GK NEjsou assaultní armáda.". Podle mě JSOU!  Jsou nejsilnější assaultní armáda dneška.


Ano až na Paladiny mají WS4, většinou pak 1-2A v základu a prostě statisticky je to mariňák nebo termoska, ale pokud se bavíme o 3+ nebo 2+/5++ sejvu, force/pwr zbraně všude, možnosti zvyšovat sílu o +1, +2, iniciativa 6, granáty u termosek a mohl bych pokračovat... Tohle vše můžete mít komplet celou armádou, ne jen u pár vybraných jednotek a ne zas o tolik dráž než stojí obyčejný SM mariňák nebo termoska. Tak ať počítám jak počítám neznám kodex který byl více zaměřený na assault než právě Grey Knights. Ano, mohli mít WS5, 4 nebo ještě více útoků, ale to by jsme se už opravdu bavili o modelech za dvojnásobnou cenu. Jasně občas prostě narazíte na něco co vám dá zabrat, i v tom CC se musí trochu myslet hlavou. Může se stát že v CC narazíte na elitní jednotku, která bude mít statisticky navrch, ale to bude vždy max jedna jednotka s cenou někde okolo 800+pts, ale vy máte pořad šanci jí udolat jakoukoli běžnou GK jednotkou v extrémních případech i Strike Squadou za 200pts.

Už v minulých článcích jsem v závěru konstatoval, že se buď GK podaří nepříteli ustřílet z dostatečné vzdálenosti nebo ho v assaultu rozprášíte na padrť. Pod toto se klidně opět podepíši znovu a můžu jen potvrdit. Celé umění hry s GKčkama tak bude záviset jen na tom jak rychle se vám podaří dostat je do CC. Naštěstí i na to Matt Ward (autor kodexu) myslel a dal nám k tomu několik možností: scout move pro vybrané jednotky, teleport pro vybrané jednotky, deep strike skoro všude, +1/+2 pro rezervy, servoskuly, Summoning, Mordraka a další. Kterou cestou se vydáte je jen na vás, já vám jen popřeji rychlý start, cover všude kolem vás a wipeout ve třetím kole. :)

Tímhle bych tak nějak uzavřel pro nějakou dobu články o GK, myslím si že krom Henchmentů zde bylo zmíněno vše co mohlo. A prostě Henchmenti se mi nikdy nelíbili a měnit to nehodlám ani teď, takže než ze mě vypadne nějaký moudro bude to ještě chvílí trvat. Ale pokud s nimi máte nějaký zkušenosti, sem s nimi. Já byl vždy na Pure Grey Knights a s tou záplavou nových třpytivých hračiček mě to určitě hned tak nepřejde. Jestli jsou GK armáda s největším CC potenciálem ukáže až čas a já budu určitě přispívat sem tam nějakým reportem.

3 komentáře:

  1. Sranda je, ze asi nejlepsi assault jednotka v cele tehle armade jsou ti henchmani :-D

    Ale jinak souhlas, ten clanek na zvonkach o neassaultnich GK byl docela smesny.

    OdpovědětVymazat
  2. na jednu stranu mi přijdou ta tvrzení o GK jako neasaultní armádě pravdivá, na druhou stranu zase naopak. Osobně to vidím tak, že GK není vyloženě dedikovaná cc armáda a její možnosti jak v cc tak ve střelbě jsou velice vyrovnané.

    OdpovědětVymazat
  3. Mozna je to metou Ceske kotliny, kde se moc assaultni armady nehraji. Ale GK mi vazne jako assaultni eso neprijdou. Je jich malo a maji malo utoku. Naopak jejich strelba je dost dominantni. Ale hadat se s vama nebudu :)

    OdpovědětVymazat