40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pátek 6. května 2011

Badab War

Slíbil jsem Toshirovi, ze sem během týdne hodím příspěvek, ohledně naší probíhající kampaně Badab War, takže tímto svůj slib plním a zkusím těm, koho to alespoň trochu zajímá osvětlit pravidla a pozadí této kampaně.

"Kapitán Corien Sumatris stál na můstku svého křižníku a upíral pohled do prázdna, ignoruje servitora, který se zastavil tři kroky za ním a chvíli vyčkával, než jej konečně oslovil. "Pane, dostali jsme odpověď z jejich lodi. Odmítají složit zbraně a odevzdat náklad." Nahrbený servitor vedle vysoké postavy mariňáckého kapitána působil jako trpaslík. Corien Sumatris ještě chvíli zíral před sebe, než se obrátil k mluvčímu a několika shromážděným velitelům. Loď byla v plné bojové pohotovosti, a všechny zbraně připravené k úderu. V tu chvíli otřásl lodí výbuch  a v odbověď promluvily makrobaterie křižníku. Corien zaťal pěst a obrátil pohled na holosféru se schématem nepřátelské lodi. "Dobrá tedy, ukážeme jim, co znamená postavit se proti síle Astral Claws. Připravte údernou skupinu, povedu ji osobně." Označil v schématu lodi několi bodů a pokračoval. "Znám dobře tento typ lodi, provedeme úder na těchto místech. Pokud se nám podaří zničit dostatečný počet generátorů, vyřadíme tím štíty. Buďte připraveni na zprávu a zaměřte se na tyto body." S tím si nasadil helmu a vyrazil směrem k dokům s útočnými čluny."

Kampaní Badab War a vším co s ní souvisí se zabývaly poslední dva Imperial Armoury. Nicméně Badab War jako příběh (i jako kampaň) mají podstatně delší historii. Forge World se ve svém zpracování příběhu samozřejmě držel původní verze, ale místy některé věci upravil, některé přidal a jiné odebral. A podle mého názoru to povětšinou bylo pro dobro věci.

Salamandeři čelí útoku Astral Claws na palubě své lodi.


O čem tedy Badab Wars vůbec jsou?
Impériu vadí neustálé útoky všech možných nepřátel lidstva v okolí Maelstromu a jelikož odsud proudí bohaté zásoby surovin, rozhodnou se s tím něco udělat. Tak vyšlou do sektoru několik kapitul vesmírných mariňáků pod vedením Astral Claws. Ty vytvoří tzv. Warder Chapters a začnou mít pod vedením čerstvě zvoleného Lugfta Hurona úspěchy. Huron žádá další zdroje, aby mohl pokračovat v ofenzivě, ale jeho žádost je odmítnuta a naopak dojde ke stažení části sil. Huron tedy začne zadržovat odvody říši a budovat armádu z vlastních zdrojů. Jeho snem se stane znovuvybudování legie a ovládnutí celého sektoru.
Jenže pýcha předchází pád, a tak to, co se nejdříve jeví jako drobná roztržka mezi jednotlivými silami impéria pomalu přerůstá v masakr obřích rozměrů, který skončí zničením Hlavního sídla Astral Claws a téměř vyhlazením několika kapitul.
Příběh je skutečně velmi dobře popsaný a na rozdíl od původní verze nemá až do finálních fází tak jasně určeno, kdo je vlastně ten dobrý a kdo špatný. Huron až do konce není žádným služebníkem chaosu, a sám sebe staví do pozice 'ukřivděného a nepochopeného služebníka říše. Naopak motivace některých zúčastněných na straně 'loajalistů' jsou více než pochybné.

Přesila? Nic takového neznáme.


Kampaň samotná se pak snaží přehrát tento epický příběh na herních stolech. Tady musím říct, že autoři dle mého názoru odvedli výbornou práci. Přišli s poměrně jednoduchým systémem, který neskončí tím, že v polovině už nemá cenu dál hrát, protože je předem rozhodnuto. Každá hra má svůj smysl a i když prohraje jedna strana úplně všechno, pořád není rozhodnuto až do poslední bitvy.
Hráči jsou rozděleny na dvě strany - loajalisty a secessionisty. Celá kampaň je tématicky rozdělená na pět částí - fází. V rámci každé této fáze hraním her získávají hráči pro svou stranu určité body (různé hry jsou v různých fázích hodnoceny jinak), které se na konci fáze sečtou a určí vítěznou stranu. tyto body se pak ale vynulují a nová fáze začíná s ´čistým štítem´ Vítězství v určité fázi dává určitý bonus do dalších hera především do finální bitvy. Takhle totiž fungují pouze první čtyři fáze, poslední pátá je jen jedna obří bitva apokalypsy a právě vítěz této bitvy je vítězem celé kampaně.

Palte dle libosti


Kromě kampaně přináší Badab War několik dalších novinek. V prví řadě je to několik nových charakterů (alespoň jednoho pro každou ze zúčastněných kapitul) a jednotek (a FW modelů pro ně). Ale také možnost hrát za Tyrants Legion (takový mix mariňáků a gardistů s pár speciálními vlastnostmi) a nebo alternativní mariňáckou údernou skupinu. V neposlední řadě pak přináší nový typ mise a tím je boj na palubě vesmírných lodí (po několika odehraných bitvách můžu říct že hodně zábavný typ mise).



Pokud by někoho zajímalo více ohledně pravidel, nebo postupu naší kampaně, tak se může podívat na
http://www.thereisonlywar.cz/forum/index.php?board=171.0

2 komentáře:

  1. Díky, super popis.

    Kdyby se někdo chtěl přidat, máme v tuto chvíli nedostatek loyalistů.

    OdpovědětVymazat
  2. bezva clanek, budu rak kdyz se tu z vasi kmapane casem objevi dalsi, treba jeden po kazde fazi jak se boje vyviji, ne uplne reporty ale spis trochu s flufy nadechem, snad mi rozumis :)

    OdpovědětVymazat