40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

úterý 26. října 2010

Adeptus Mechanicus VII.


23.10.2010 se konal v Brně další v pořadí již sedmý turnaj ze série Adeptus Mechanicus. Zúčastnilo se 16 lidí, což je opět plná kapacita herny Pásovec, ve které se turnaj pořádá. Velké díky všem, kteří přišli, hlavně začátečníkům.

Kolegové LOTRisti nám prozkoumali možnost hraní na chodbě a zdá se, že to není problém a tedy příští turnaj již nejspíš bude kapacitně neomezen, takže se nás snad sejde i více. Každopádně na jednodenní lokální turnaj jednoho města je 16 lidí super účast!

Výsledky na stránkách turnaje
Výsledky na RankingsHQ

Fotky od CECEho

Pro turnaj jsem vyzkoušel handicap systém. Základní bodová hodnota armády byla 1100 bodů, začátečníci měli 1200 a zkušení turnajový hráči 1000. Navzdory tomu, že handicap není samo spásný, myslím, že se osvědčil a umožnil zábavnější a vyrovnanější hry pro různě zkušené hráče. V handicap systému pro brněnské turnaje budu pokračovat.

Turnaj také obsahoval speciální mise, za které je možné získat jeden battle point (za výhru je 5 battlepointů).

1 kolo - Killing spree - jedno určené HQ sbírá po celou hru zabité modely a kdo má víc získává battlepoint (penetrace či glanc vozidla se počítá taky)

Jednoduchá mise, která neovlivňuje příliš tok hry, ale nabízí další herní prvek.

2 kolo - Capture the relic - uprostřed stolu je relikt, který na začátku kola a na konci pohybu držitele každé kolo scatteruje o 2d6 (při hitu 1d6). Kdo jej drží na konci hry, má extra battlepoint. Relic lze sebrat přijitím do base kontaktu v průběhu pohybu (lze projít), nebo tím, že nascateruje na jednotku. Sebrat lze čímkoli co není vehicle. Nejde s ním nastupovat do transportů. Pokud je držitel v combatu, deepstrikuje celý kombat. Může se stát mishap.

Složitá mise, která má potenciál výrazně ovlivnit chod normální hry. Při mé hře bohužel relikt nebyl sebrán vůbec, ale co jsem viděl lidi kolem, tak to byla vcelku bžunda :). Balance hry je samozřejmě výrazně ovlivněn, ale hrajem to pro zábavu ne? :).

3 kolo - Soulhunt - pokud jednotka zabije jinou jednotku, dostává jeden soulcounter. Pokud zabitá jednotka již nějaký soulcounter má přesouvá se k jejímu zničiteli. Kdo má na konci víc soulcounterů, má extra battlepoint.

Jednoduchá mise, která chod nornální hry příliš neovlivňuje, ale nabízí větší potenciál než killing spree.

Obecně jsou mise fajn oživení, ale není to úplná šílenost ve smyslu custom misí. Na malé turnaje určitě doporučuji. Příští turnaj nejspíše budou méně crazy mise, ale bude více standardních cílů mise - sekundární a terciální. Nejspíše ve smyslu držení čtvrtinek, dostání do se do nástupní zóny a podobně, posbírám inspiraci ze zahraničních turnajů a ozkoušíme to.

Uvidíme se na dalším turnaji Adeptus Mechanicus, snad po menší pauze než byla mezi šestkou a sedmičkou.

5 komentářů:

  1. Ty planované scénáře mi něco připomínají... NOVA Open :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou v RHQ uvedeny výsledky i z minulého turnaje?

    OdpovědětVymazat
  3. RAIA: Aktuálně tam je LSWC, poslední OC a tento turnaj.

    OdpovědětVymazat
  4. Komplik: Uvedené bonus mise jsem si vymyslel bez nějaké konkrétní inspirace. Ale jasně, sleduju co se ve světě děje, takže je možné, že něco z toho se vyklubalo napovrch :). A přijde mi to zajímavější, než dokola jen základní mise.

    Raia: na RHQ jsou výsledky od cca srpna. Starší výsledky Adeptus Mechanicus mám uložené a jsou na webu například zde http://www.thereisonlywar.cz/forum/index.php?board=48.0 (dávat je na RHQ zpětně nechci, nepřijde mi to fér)

    OdpovědětVymazat
  5. Toshiro: já myslel to co plánuješ do budoucna, třeba čtvrtinky na NOVA Open figurují. Hodně se mi tam líbí objektivy, kdy je na každém stole stejný počet (což už bývá zvykem i u nás) ale dokonce je předem dáno kde ty objektivy budou umístěné, nehledě na deploy, nehledě na soupeře. Konkrétně jeden bývá na středu stolu a další v každé čtvrtce, opět v jejím středu. Dávají tím stejné podmínky všem hráčům. V případě wipeoutu hráč hru dohrává do konce - tzn. pokud chce vyhrát na objektivy, musí se k nim do konce hry dostat skórující jednotkou.

    OdpovědětVymazat