40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

čtvrtek 1. listopadu 2012

Adeptus Mechanicus XI

15.9. uspořádal Sabre další turnaj v sérii Adeptus Mechanicus v brněnském pásovci na 1250 bodů podle VI. ed pravidel. Hráli se 4 bitvy párovány švýcarským systémem.
- Restrikce: 1 HQ, 2 Elity, 2-6 troop, 2 fast, 2 heavy, 1 klouzavý slot (může být využit na kterýkoli typ v základní army, ne na allies)
- Allies povoleny, Fortifikace povoleny až na fortress of redemption, terény podle pravidel, objectivy podle pravidel, warlord traity taktéž 

Chtěl jsem primárně vyzkoušet nové modely a GK obecně a tak jsem postavil:
Inquisitor + TA,psycanon,divination
4x 10 strike squad (2x psycanon, psybolt munice) ve dvou byl deamon hammer
Dreadknight s heavy incineratorem

1. hra vs Alsus s BA (vindicator, hodně assaulťáků s jumppackama)
Vindicator se mi naštěstí podařilo zničit než udělal větší škody, jít proti takový placce s tunou pěchoty je dost opruz :). Alsus příliš váhal s vyběhnutím do assaultu a tak jsem do jeho marýnos střílel o kolo více než bylo nutné. Sic házel sejvy jako bůh (typicky 10-20 woundů znamenalo skrz 3+/cover a FNP 1-2 mrtvolky). Ale když došlo k assaultu i tak už byli počty naředěny na ustátelné. Nakonec skoro wipe.

2. hra Anubis s SM (sterni, hodně tacticál, thunderfire, 2x double melta speeder, dread)
Anubis velmi špatně deploynul thunderfire, který přes budovu několik kol nic neviděl a musel se hýbat. Bez plackovací hrozby vlna pěších GK prostě postupovala a ničila vše v 24". Za zmínku stojí Anubisův speeder který si hodil 5x jink save :). Končíme wipem.

3. hra Sabre s SW (hodne grey hunterů s TA "seržantem", plasmy, wulfen, longfangové a 2x rune priest s divination)
V divination jsem si hodil misfortune a tak si to zkusmo nechávám - velká chyba, bejt na 24" od nepřítele na začátku pohybu první dvě kola nejsem, standardní prescience je o moc lepší. Na misi si házíme lichý počet objectivů a sabre si dává dva do nástupky a sedí na výherní pozici a tak si pro něj musím dojít (hodně fail mise od GW - lichý počet objectivů a známá deploy zona pro toho kdo vykládá objectiv první - facepalm). První tři kola jsou brutální přestřelovaná, kdy oba odebíráme modely ve velmi podobném množství (A Sabre hází savy ala Alsus :)). Dreadknight chytá plasmu ale velmi rychle umírá. Od čtvrtého kola jsou psycanony na 24" bez pohybu a začíná umírat víc space wolfů. Na konci zbývá obou velmi málo modelů. Sabremu jestli si dobře pamatuju jen dva rune priesti. Velmi vydřená výhra.

4. hra Tai khorní CHSM (Daemon prince na křídlech, HQ v termosce, berserkři, tacticály, dread)
Hrajem relic. Tai sice taktizuje a neposílá vše bezhlavě kupředu, ale i tak mu velmi snadno ničím vše co se octne na dostřel (DP, dread), jen termoska potřebovala asi 40 woundů než to zabalila. Close combatní armáda bohužel proti 24" zdi olova bohužel moc nemá co dělat tak Tai vzdává asi v 3. kole.

Výsledky:
1, Toshiro 12 bodů GK
2, Sabre 10 bodů SW
3, Ravenity 9 bodů DE
4, Tai 9 bodů CHSM
5, Lynx 9 bodů TYR
6, Anubis 8 bodů SM
7, Slimák 7 bodů NEC+ORK
8, Alsus 7 bodů BA
9, Potanek 6 bodů SM+IG
10, Izy 5 bodů TYR
11, VP 5 bodů ORK
12, Snip 5 bodů BA

Výsledky na Rankings HQ - http://www.rankingshq.com/tournaments/tournamentprofile.aspx?TournamentId=3623

Fotky od Uzziela - https://picasaweb.google.com/108731134813903322850/TurnajVPasovci1250pts

Ad moje armáda - vyzkoušel jsem si co jsem potřeboval a zeď olova na 24" mě baví :D. Strike squady a obecně psycanony navíc s přehozy z divination jsou zlo. Ale 40 pěšáků je už moc a špatně se s nimi manévruje. Vychvalovaného Dreadknighta jsem bohužel moc nevyzkoušel, proti 3+ armádám tak dobrej není a umírá na plasmu velmi rychle, jako firemagnet se ale asi hodil. Termoska inquisitor s divination a psycanonem je boží, jen škoda, že Coteaz je je ještě o level jinde a hrát se prostě musí.

Ad 6th edice a formát 1250 - projevil se prvotní vehicles suxs šok a tak měli prakticky všichni celopěchotní armády, to se myslím brzy změní. Nikdo neměl flyera nebo fortifikaci, allies jen 2x. Random efekty buď neměli zásadní vliv nebo se na ně zapomnělo. 1250 je ale málo bodů a efektivní armády jsou ty které umí naspamovat cost efektivní a výdržné troopy (Což různá omezení pro malé body vůbec nereflektují a jsou akorát k smíchu :)). Doufám, že příště si už troufneme na vyšší body, kde jsou armády v 6th edici o moc zajímavější a překvapivě méně spamovací.

1 komentář:

  1. Pěkně napsáno. I když jsem zatím ještě v 6th edici nehrál, jsem zvědav kam se trend posune.

    A propo, kdy bude nějaký velký turnaj a rostery účastníků k nahlédnutí? By mě zajímalo kolik modelů IG bych musel dolepit a nabarvit, když jsem to v 5th hrál přes chiméry a veterány. :-) Mohlo by se to objevit i tady, aby tento web úplně neumřel. Byla by to škoda.

    Držím palce do dalších reportů, zpráv, novinek, ... prostě vše kolem Warhammeru 40 000.

    OdpovědětVymazat