40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pondělí 26. listopadu 2012

Karak XII 2012 by Toshiro


Na svůj již 5. Karak jsem se vypravil s GK+BA. Děkuji tímto GW za allies, bez nich bych si novou armádu těžko pořizoval :). Můj přesný roster viz http://www.thereisonlywar.cz/forum/index.php?topic=2313.0 rostery soupeřů k najítí zde http://www.thereisonlywar.cz/forum/index.php?board=183.0

Reporty z her

1. hra – MishaMisho (Jihlava) – Space Marines

Crusade, Dawn of War (secondary victory pointy)
Byl night fight, soupeř začíná a jeho dva vindicatory nedělají i díky tmě nic. Psykeři, můj vidicator a strike squady jeho dva vindicátory ihned ničí a postupně likvidují motorky. Psykeři měli skrz Coteaze no cover a rerol to hit, tedy motorky umírali po velkém. Epicky se proslavila strike squada, která dokonce bez rerolů v overwatchi sejmula nenačatého bike captaina s 2+/3+ savem :). Jeden Stormtalon nebylo problém sundat a na konci šestého kola přežívá poslední attack bika. 20:0

Vindicátory se hrozivě rozjeli, ale po tmě nic netrefili..

2. hra – Bizon (Praha) – Imperial Guard

Purge the Alien, Vanguard Strike (secondary 3 objectivy uprostřed třetin stolu)
Pomalý postup vpřed a stálá střelba ničila, co se dalo. Dost otravné bylo kombo s Aegis linou, za kteoru se válelo spousta gardistů, kteří si lehli pro 2+ cover a následné kolo na rozkaz vstali a vesele pálili dál :). Pro velkou platoonu si došel mephiston a po několika kolech jí udolal. Vendety naštěstí přišli postupně, tedy šli v rámci tří kol sestřelit. 20:0
Standardní přestřelková pozice na 24", až na to že gardisti maj 2+ cover když si hajnou :)

3. hra – Grigorij (Hradec Králové) – Space wolves + Imperial Guard

The Scouring, Hammer and Anvil (secondary čtvrtky)
Šílený množství pěchoty a palebný síly, hlavně i očesanej blob s přehozy na hit a first rank sekond rank fire produkuje šílený množství výstřelů. Nechal jsem při nighfightu Grigorije začít a vzhledem k tomu že se musel deploynout přes celou šířku stolu, jsem se vyložil pouze na jedné straně a tím mu část armády odstavil. Jeho první kolo střelby neudělalo nic skrz night fight. Moje první kolo však za podpory blikátek zničilo podstatné množství long fangů, blobu a jedněch greyhunterů. Dál už to byla fackovaná oko za oko, ale díky prvnímu efektivnímu kolu střelby jsem měl navrch. Taky se podařilo odstřílet tremosky z greyhunterů, tedy mephiston měl volné pole na dočištění grey hunterů v close combatu. Končíme sice na čas ve 4tém kole, ale situace by se pro mě dalšími koly už jen zlepšovala.

4. hra – Greatdrake (Praha) – Dark eldar + Eldar

The Emperor's Will, Dawn of War (secondary killpointy)
Byl night figt, ale proti DE jsem musel začínat. První kolo střelby naštěstí uklidilo fire dragony u quadgunu. Dále to bylo standardní midfield odstřelovačka, kdy jsem postupně pootvíral všechny DE lítátka. Za zmínku stojí, že lítátko s AP2 střelbou díky 5+ coveru ne a ne umřít, ale zas ve své střelbě ne a ne něco udělat :), Mephistona bez coveru ani neškrábla :). Ke konci díky únavě jsem už dělal kapku kraviny a blbým rozmístěním kolem objektivu jsem umožnil odstřelení pár psykerů a kontest turboboost jetbikama, naštěstí mephiston v soupeřovu deploy díky nakouzleným rorelům a S10 uklidil a kontestoval také soupeřův a vyhrál jsem na first blood a slay warlord. Velmi mě vadili eldarský runes of warding, kouzlit na 3ech kostkách je zlo, sic jsem si moc perilů nehodil, ale kouzel prošlo do úmrtí farseera minimum. 20:0

První kolo, hrrr kupředu

5. hra – Ohm (Praha) – Chaos Space Marines + Daemons

Big Guns Never Tire, Vanguard Strike (secondary čtvrtky)
Velmi pasivní defenzivní hra v prvních kolech hlavně od Ohma, kdy ustupoval vinficatoru. Musel jsem lehce dopředu a dostal poměrně ošklivě nasekáno od oblíků kdy jedno kolo lascanony a další plasmy daly strašně moc woundů. Další kolo střelby již dopadlo naštěstí dobře pro mě a vyjeté charaktery na bice a jugernautovi se podařilo postupně sestřelit a šlo se stáhnout do výherních pozic :). Za zmínku stojí mishap flamerů v prvním kole, které jsem si přes misplaced dal na rostřelení k armádě, zapoěml jsem však že mají 2 woundy a tedy na ně nevystoupil druhou strike squadu a tak first blood zkoušel domlátit mephiston, za charge do 4ech flameri zaplatil 3ma woundy ale i tak je nedal :/, naštěstí první kolo skrz night fight a vzdálenost mi taky Ohm nic nezabil, takže velmi důležitý first blood si Mephiston připsal. Smutné bylo když se pokoušel nachargovat desítku marýnost, tak umřel na overwatch jedné plasmy (2W nesejvnute v coveru :)). Po zabití warlorda jsem se už jen stáhnul do coveru a na objektivy a čtvrtky. 20:0
Ke konci hry kontrola pozic..

Shrnutí

Celkem jsem potkal 4 letadla a všechny sestřelil, v počtu do dvou nedělají GK zas takový problém i bez aegisy a vlastních letadel. Potkat jich ale 5+ by už bylo jiný kafe. Od druhého kola jsem potkával skutečně tuhé protihráče o to víc si vážím toho, že se mi podařilo vyhrát general bez ztráty bodu. Pak už jsem jen napjatě čekal, zda mých 14 dní usilovného barvení po nocích bude stačit na zisk i vysněného overalu. Naštěstí o 8 bodů mně krásnější armády nedohnali a mě se splnil dávný cíl vyhrát overal na Karaku. S prvním Karakem jsem před čtyřmi roky začínal vůbec hrát, takže je to pro mě takový srdcový turnaj :). Díky moc za celou realizaci, terény supr, bufet supr, formát a omezení taky fajn i když IA bych nemusel (ale žádný jsem nepotkal mám pocit :)).

Parádní trofej za výhru v overall

Zhodnocení Armády

Primary - Grey knights

Celkově parádní core armády, které je fakt flexibilní a umí si poradit s lecčím.
  • Coteaz – za ty body je zlatej, skórující henchmani se velmi hodí a dvě kouzla z divinace taktéž. Většinu turnaje si válel šunky v chiméře s psykery, kterým nejčastěji kouzlil rerol to hit a ignore cover. Jednou zabránil ukradení iniciativy a jednou si vystřelil po deepstrikujících démonech (obrovská škoda, že přidružení psykeři si nehodili LD takže střílel jen psybereagle)
  • Inquisitor Termoska – za 110 bodů psycanon co střílí stále 4 rány a ještě umí kouzlit celé jednotce přehozy na hit je velmi dobrá věc. Pokud bych hrál víc strike squad bez rhina, chtěl bych ke každý jednoho :). Jako warlord se osvědčil, byl více vepředu aby mohl dávat případné 12“ schopnosti z warlord traitů a 2+/5+ s 3W mu pomohlo aby ani jednou neumřel. Servoskulu jsem asi 2x využil na snížení scateru.
  • Strike squads – parádní troopa a hlavní damage dealer armády, s 2x psycanonem a S5 stormbolterama je to ukrutná střelecká síla. Daemon hamer jsem použil snad jednou, možná se na něm ušetřit ve střelecký armádě dá.
  • Rhino – Velmi užitečná krabička i v 6th edici, mobilita, tvorba coveru, tankshocky, příležitostná střelba ze stormbolterů a hlavně searchlighty za to mho stojí. Problém je že má kapacitu 10 a tedy se s nima coteaz nesveze.
  • Henchmani – Psykeři jsou parádní strašák, S10 AP1 placka, která má většinou rerol to hit + ignore cover/rerol savů. Bohužel tento turnaj zarputile házeli 9 a to i na 3ech kostkách proti eldarským runes of warding. Z pozitivní stránky, ani jednou se neupekli, ale nejsem si jist zda je budu hrát dále.
  • Chimera – fajn bunkr pro psykery. Další blikátko na night fight a případné downowání flying monster.
  • Psydread – Nevzpomínám si, že by za celý turnaj něco podstatného udělal, nepotkal jsem žádné ofenzivní kouzlení tedy jeho reinforced aegis byl naprd. Jeho střelba vůči vozidlům dělala strašně málo primárně failed hody na průraz armoru. Ale bych chudák jen jeden, mít je 2-3 asi by to bylo zajímavější.

Secondary - Blood angels

Vcelku slušný allies, ale mít modely na samostatný GK nebo Gardu, tak bych je nehrál.
  • Mephiston – Takový combatní strašák, ve většině her nic podstatného ale neudělal. Jestli jeho strašící faktor a sem tam doražení nějaké bezbrané jednotky stojí za 250 bodů si nejsem vůbec jist. V 6th edici velmi oslabil tím že má jen AP3 zbraň, tedy termosky a obecně cokoli s 2+ savem a AP2 ho strašlivě zabíjí.
  • Scouti – Jako objecitve holdeři jsou ok, umřeli snad jen jednou. Camo cloaky by jejich životnost asi zvedli, ale nejsem přesvědčen že jsou must have.
  • Vindicator – Placky v 6th edici jsou super a proti té mase pěchoty co se hraje je vcelku nutné nějaké mít. Na druhou stranu 145 bodů je i za fast vindicator docela dost.

2 komentáře:

  1. pěkně napsáno. tobě jsem fandil. už jen kvůli tomu, že příští rok bude GK tričko :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za fandění. Jsem zvědav zda GK triko bude mít i BA prvek :).

    OdpovědětVymazat