40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pondělí 26. listopadu 2012

Karak XII je za námi

Už tuším po páté se konala tato nejprestižnější w40k akce v ČR, na kterou dojelo krásných, ale oproti předchozím ročníkům poněkud méně a to 48 hráčů. Dříve býval Karak spíš pro flufy hráče, teď s příchodem 6té edice bylo vidět že se hodně hráčů snažilo postavit to nejlepší/nejsilnější, teda minimálně dle jejich pohledu a je fakt, že to přineslo docela pestrou různorodost listů, ale k tomu se ještě vrátím později.

Já sám jsem měl původně v plánu jet na Karak s Necronama, ale kvůli hodně rozpracovaným konverzím, hafo nenabarveným modelům a hlavně podmínce full paint army v případě special charakterů, jsem se nakonec 3-4 dny  před Karakem rozhodl změnit army na GK+SW, kdy výsledkem byl neotestovaný roster s primary army, se kterou jsem v 6té edici ještě nehrál, k tomu allies, se kterýma jsem ještě nikdy nehrál. V případě GK jsem ještě vycházel z modelů, které jsem měl doma a SW se rozhodl narychlo složit a nabarvit. To že jsem nakonec umýval štětce a lepil obtisky až v sobotu před 4 ráno a po velmi krátkém dvouhodinovém zdřímnutí vyrážel směr Hradec už je věc druhá. Můj roster je k nahlédnuté zde.

Report z každé bitvy zde rozepisovat nebudu, jen uvedu že mě velmi potěšila kombinace Brotherhood Champion v čele Paladinů, který se velmi osvědčil v cc buď pro reroll 2+/3+ sejvů, nebo jako zabíječ IC a MC na ini10 (samozřejmě díky force weapon) a v neposlední řadě jako reroll to hit pro celou jednotku Paladinů. Coteaz s Divination připojený v desítce Purifírů je ultimátní střelecká kombinace s třešničkou v podobě střelby na jednotku co přišla z rezerv do 12" od Coteaze. V neposlední řadě alíci v podobě dvou Rune Priestů s JAWS jedoucí v Rhinu, střílející lajny po cruising speed. Znamená dosah JAWS 36" prakticky double check pro každý zasažený model. Jediná jejich nevýhoda je povinnost rušit i kouzla, které čaruje Coteaz pokud je do 24", jak jsem bohužel zjistil až později během turnaje (a omlouvám se za to mým prvním třem soupeřům). Ve zkratce, army fungovala tak jak bylo původně zamýšleno, možná ještě o něco lépe. Celkově tři výhry 20:0 téměř vždy na hranici wipu. Jednou 10:10 proti 6ti IG flyerům, což nejprve vypadalo na strašný debakl, ale nakonec se hardcore manévrováním podařilo Vendety a Vultůry docela omezit v jejich náletech a snížit následné ztráty a uhrát remízu s docela velkými šancemi k výhře v posledním kole. A jednou prohrou 0:20, která zase měla prostě opačný průběh, kdy jsem si kolem 2-3 kola věřil na pěknou výhru, se najednou kostky rozhodli že ne a po dalších 2-3 kolech házení opravdové čočky, kdy mi 10 (postupně redukovaných na 2) harlekýnů prošlo téměř celou army bez jediné možnosti udělat něco jinak, teda krom toho hodit aspoň jednou víc než 1,2 na cokoliv :), sem skončil hru asi se 2 modely na stole. Ale bohužel i tohle patří k wargamingu a protože jsem si tuhle smůlu vybral už v první hře, měl jsem možná i díky tomu další průběh turnaje o něco poklidnější (potkával jsem hráče také s minimálně jednou prohrou nebo dvěmi remízami).

Celkem získávám 70 bodů (max 100) a dělím se ještě s jedním hráčem o 8 místo v generál hodnocení. I přes páteční noční maraton s malováním vlků, jsem absolutně opomněl na jedno zapůjčené rhino, které bohužel nesplňovalo podmínky fullpaintu a přicházím tak o cenných 20 bodů v overall hodnocení, kde jsem nakonec skončil s dalšími dvěma hráči na 7 místě.

Jediná věc co mě po pěti hrách na Karaku mrzí byla poslední hra, respektive trocha nemístného kecání před poslední hrou, které má soupeřka Sihaja nazvala mega brekem. Nějak jsem si za posledního půl roku hraní s Necronama, a hlavně po pár posledních hrách proti flying monsters zvykl, že jim nemám moc co udělat, o close combatu s MC ani nemluvě a vůbec jsem si neuvědomil že CC tyranidů s GK je pro brouky strašný debakl, o JAWS asi mluvit asi ani nemusím, Lictor se vyhrabal v terénu ve kterém ho doslova očekával Coteaz se čtyřmi TL psycannony. Obě FlyMC spadli při prvním testu, Carnifex ve spoře odsketroval mimo stůl a tak přistál v rohu nejdál ode mně jak jen to šlo a prostě co bych povídal, nejen že už matchup byl pro Sihaju naprosto nereálný, ještě házela úplný prd, to co nehodila, jsem naopak hodil já a poslední hra se zvrhla ve strašný a smutný masakr. Bohužel okořeněný mým, no dobře nazývejme to "brekotem", před hrou.


Co bylo na Karaku vidět je, že GW se povedlo 6tou edicí rozvířit již poněkud ustálené rostery a nejen díky allies snad nebyli vidět dva stejné nebo ani velmi podobné listy. Zastoupeny snad byli téměř všechny kodexy,  celkem početně byly zastoupeni i flyers, i když těch bude do budoucna určitě ještě více. Bloby jsou taky věc která funguje, ale mezi tím se prosazovaly i další různorodé listy, což značí že je hodně věcí co v 6té edici můžou fungovat a zaručuje to kvalitní turnaje minimálně pro příští rok. Nicméně s některými pravidly stále ještě trochu bojuji. Hlavně jsem ještě nepřišel moc na chuť flyerům, jejich pravidla mi přijdou dost nevybalancovaná a pár změn by určitě bodlo :) Naopak Look Out Sir je pravidlo, které při správném používání výrazně prodlužuje životnost jednotky. Ideálně to je vidět na příkladu jednotky termosek s IC, tzn všichni 2+ sejv, matematicky 1 z 6ti woundů zabíjí. Při používání LOS! máte šanci odházet jedničky pravě na tento test, tzn matematicky 1 z 9ti woundů zabíjí. Pokud jsou navíc termosky dvou woundové a stojí přesně ve stejné vzdálenosti od IC, tak je možnost každou termosku kousnout jen za 1W. Výsledkem je výrazně prodloužený život jednotky Paladinů.

Co říct na závěr. Gratuluji Toshirovi ke skore 100:0 a tudíž vítězství jak general tak overall. Gratuluji Mafovi (Vegánovi) z naší Olomoucké bandy k druhému místu v generálovi s 94body (a to jsem ho v pátek kolem 6té večer ukecával aby vůbec jel:) ). Chválím dvojku z bufetu (Zdendalíní, Jíra) za opravdu luxusní servis. A hlavně děkuji celému HK týmu v čele s Jindrou za opět skvělou organizaci výborného turnaje.

Trocha převzaté poezie na závěr:
Brečí grey knigt a s ním vlk
Drtí brouka, mrky mrk ;-)

Foto z Karaku by Darklucy zde: http://krejzinka.rajce.idnes.cz/W40K_Karak_2012

3 komentáře:

  1. greg rozsekal holku, greg rozsekal holku, srábek, fůůůůj :-D

    OdpovědětVymazat
  2. a ještě jeden koment, abys mohl brečet o něco víc. za FP bylo paušálně 40 pts. pokud tedy máš v overalu 126 pts baz FP, tak přičíst oněch 40 pts tak kde by jsi skončil... ano, na prvním místě. za co všechno může jedno podělaný rhino, což... :-/

    OdpovědětVymazat
  3. @Zdenek nemas pravdu predsedo, za FP jsem nakonec dostal vyjimku a 20pts, tzn kdybych to jedno rhino mel byl bych asi 3 v overallu. otazka je kdyby to rhino bylo k svetu jestli by mi to nepridalo jeste nejakej bodik dva jinde, ale to je fuk na win by to nebylo. Na druhou stranu jel jsem na Karak s tim skoncit do 10 mista alespon v overall, a to jsem nakonec splnil, a potesilo me i 8-9 misto v general, takze ja jsme spokojen a brecet kvuli tobe nebudu :)

    OdpovědětVymazat