40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

pondělí 30. května 2011

Ogr Cubb Acralem

O víkendu 28. - 29.5.2011 se konal letošní druhý turnaj ze série Ogr Cubb Acralem. S bodovým limitem 2000pts a sešlo se zde 27 hráčů. Já měl konečně možnost otestovat Grey Knighty v tvrdé konkurenci.

Volil jsem čistě Purifier list, abych se s ním ještě pořádně sehrál před ETC i ETC Singles. I když tam samozřejmě budou ještě nějaké změny z důvodů některých omezení. Nicméně do Prahy jsem list namaxoval jak jen to šlo:

Castellan Crow
4x 10 Purifiers: 4x Psycannon, 4x Halberg, 1x MC Hammer
4x Razorback s HB a psyamo
3x Dreadnought s 2x TL AC a psyamo

dohromady 1947pts

Pointa armády je rozdělit Purifiery na combat squady vždy o 4 psycannonech a jednom meči a zbylé 4 halbergy a MC Hammer se vezou v Razoru. Vzniká tím síla která má 64 výstřelů S7 rending na 24", 12 LT výstřelů S6 na 36" a 12 TL výstřelů S8 na 48" plus hromada Storm Bolterů. Zbytky rozstřílených jednotek pak nabírají druhé půlky Purifírů s Halbergama na ini 6 a vše to tvoří luxusních 8 scoring unit. Crow je tam primárně aby dělal z Purifirů troopy, ale celkem dobře se osvědčil i v bojích.

První hru jsem potkal Vegána z našeho Olomouckého klubu, ale dlouho už jsme spolu nehráli tak jsme se do toho pustili. Začínal jsem a začal jeho Eldary střelecky rozebírat. Do Councilu s nahozenou fortunou to bylo trochu těžší, ale nakonec se povedlo během pár kol je rozstřílet. Hodně nebezpečné Witchky, poté co mi zmastili jednu moji jednotku na ini 10, si odchytil Drednought a prostě je držel. Půlku hry jsem o 1-2 KP prohrával, ale v posledních kolech jsem otočil score na 9:6 na killpointy a nakonec výhra 3:1.

Na druhou hru jsem potkal Komplikátora a jeho démony. Komplík už pomalu začínal být moje nemesis, vždy když jsem ho potkal dříve a to hlavně se starýma GK jsem si věřil, ale nějakým zlým osudem jsem vždy prohrál a to i pří naší poslední hře, kdy jsem měl navíc gardu. Hrají se dva objectivy a opět začínám abych si vybral lepíš polovinu (Dawn of War). Komplik to má hodně střelecký a zvlášť pokud se nekryji v coveru tak to mám téměř pořád bez sejvu. Chvíli se vzájemně odstřelujeme, ztráty na obou stranách a od třetího kola začínám tlačit a útočím pár jednotkami, nejprve jsem zapomněl na pravidlo Prefered Enemy Daemons tak to nebyla žádná sláva. Pak mi to Komplík připomněl a od čtvrtého kola se prokousávám tím do čeho naběhnu. Hra končí v 6 kole kdy mu na objectivu stoji poslední pink horor zaseknutý v CC a na jiném konci stolu jeden Princ, na kterého ale pár kol úplně zapomněl :) Vítězím opět 3:1.

Třetí hra a potkávám Adolfa se kterým jsem ještě nikdy nehrál. tradičně hraje CHSM v docela přátelském složení. Tady se mi poprvé předvedli Riffledredi v tom co je jejich síla a proč je S8 u nich takové peklo, nebo-li instanty pro T4. prakticky v prvním kole 12 výstřelů od dredů a všichni 4 oblící dole. Je fakt, že hodil těch 1 asi víc něž měl :) Na Vindicator střílí 4 psycannony a je imobilní a s urvaným kanónem. Ve druhém kole si jiné 4 psycannony berou na mušku Land Raider a světe div se, má tam 6 penetrací! (asi neznám jinou pětičlenou jednotku, která by při lucky shotu byla schopná dát do LR 6 penetrací). Po několikáté jsem si vyslechl že házím jako prase, ale hold měl pravdu. Termosky s Lordem co vyběhly z LR jsou na statistiku taky zredukováni na Lorda a poslední termosku, nabíhá do nich Crow, sejme termosku, nechá se zabít Lordem a na Heroic Sacrifice bere Lorda sebou :) Další dvě kola už mu jen odstřeluji troopy a v pátém kole už mu jen zbývá imobilní a o kanón lehčí Vindicator. Vyhrávám 4:0.

Tradiční večeře u Kormidla super, hradečáci jsou hrozný hovada co se týká jídla :) Po pár pivech došlo i na něco tvrdšího než nás vyrazily a museli jsme pokračovat v "udržování" dobré nálady i na hale. Rhino race byl funny a následná volná hra se Slimákem, která dle očitých svědků od třetího kola nevykazovala moc známek warhammeru byla taky na pohodu, ja si jen pamatuji že Slimák házel jako Slimák :) ale nakonec to nestačilo :)

Ráno se probouzím se silnou bolestí hlavy a podivnými pocity v žaludku :) K tomu musím řešit auto, protože jsem já blbec v sobotu po příjezdu nevypnul světla, nakonec za pomoci Máry, ještě jednou mu díky, jsme auto nastartovali přes kabely a já se mohl v poklidu vrátit ke hře.

Potkávám Grigoriho a jeho vlky s trojíma Long Fangama, Priestem co ruší kouzlení a veverčákem který měl připlacený Eternal pravidlo. Grigorij se přiznal že počítal s tím že mě potká :) Má začínat Grigorij, ale stále házím jako prase a kradu mu iniciativu. První kolo jsem se ale postavil trochu mimo dostřel psycannonů tak jsem mu jen otevřel jedno rhino dredama a nakousal jedny Long Fangy. Grigorij pak pro mě trochu překvapivě začal hrát ofenzivní hru a vyrazil proti mě. Tož upřimně mi to nevadilo a jen jsem ho zasypával hromadou střel. Veverčák mi sežral jednu combat squadu psycanonů, ale už neustál dvě combat squady halberg, i když nakonec ho dorazily až ty dvě MC kladiva. Tradičním způsobem "nastřílet a pak sežrat" se mi daří zlikvidovat mu dvě desítky Grey Hunterů, které se hnali proti mě. A zde jsem objevil další kouzlo Grey Knightů a tím jsou jejich Storm Boltry, 2 výstřely na 24" s případnou možností assaultu, jsou pěkný svinstvo. Ač do poloviny hry neházel Grigorij vůbec špatně, tak podle pravidla "když se něco začne srát, sere se to pořádně" ho přestaly kostky poslouchat a všichni troji Long Fangové mu postupně utíkají ze stolu. V pátém kole už má na stole jen scouty, kteří v minulém kole přišli z jeho levé strany. Protože mám okolo nich 2 pětky assautlních combat squad a čekají nás minimálně 2 assault fáze, Grigorij mi podává ruku a já si připisuji výhru 4:0.

Mezi tím neskutečně zahaluzí Jindra na prvním stole, kdy v pátém kole hodí 6 na run k soupeřově objectivu a 1 na to jestli bude další kolo. Jak říkají pražáci "dobře to zahrál" :) Tudíž mám s Jindrou stejných 14 bodů a potkáváme se na prvním stole a s náskokem 3 body na další hráče. Na Jindru  mám náskok asi 3tisíce pomocných bodů tak je jasné, že mi stačí remíza na výhru Generála. Jindra zase ví, že remíza mu stačí na výhru v Overalu. Opět (už po páté) začínám, mám čtvrtku kde jsou 2 objectivy a třetí velmi blízko. Jindra nechává vše v rezervách a přichází mu to až ve třetím kole. Každý na jistotu držíme 1 objectiv a žducháme se o další dva. Ač má armáda má velký potenciál otvírat LR, nakonec jsem mu dal jen pár otřesů, ale je pravda že jsem byl špatně rozmístěn po mojí čtvrtce a tak vždy střílela max 1 pětka. navíc v momentě kdy z LR vyskočilo 5 termosek s kaplanem musel jsem se vším soustředit na ně a LR si nevšímat. Tuto skupinku jsem opět zasypal hromadou výstřelů a nabral jsem zbylého kaplana s jedním SSTH termikem, pro 8 halbergů to ale nebyl problém a jednotka byla zničena. Jeho druhé HQ šlo nabrat Crowa, toho taky sejmul, ale následně ho Crow vzal sebou :) je pravda že v šestém kole měl Jindra výhru na dosah, kdy stačilo sejmout jeden Razorback kontestující jeho objectiv, sám ale na 3TL lascanony a 2 multimelty nedokázal nezasmokovaný razor otevřít. Dle původních plánů hra končí remízou a poměrem ztrát 630:605... prostě plichta.

Dle očekávání vítězím v Generálovi, v Overalu se bohužel umístňuji na 12 místě protože moje mladá army nesplňuje téměř žádně podmínky pro hodnocení nabarvení, ale na tom do ETC ještě zapracuji. Hlavně že šlape a podává slušné výsledky. Kompletní výsledky o Ogr Cubbu zde.

Upřímně jsem zvědav jestli bude podobný vývoj jako u IG, kdy pár měsíců po jejím vydání byla dobře postavená IG téměř neporazitelnou armádou, ale postupem času začali ostatní hráči hromadně přikupovat S8+ zbraně a dnes už má IG značné problémy. No uvidíme jestli ostatní armády najdou nějaký nástroj i na Purifiery, protože jinak je to strašná armáda :)

1 komentář:

  1. Mě se hra s tebou líbila, vzhledem k terénům, které byly na stole k dispozici - tedy střelnice - to nebyl žádný med. A i když spadnu relativně dobře, tak máš pořád kolo brutální střelby, která vesměs wounduje na 2+, nejhůř na 3+...

    OdpovědětVymazat