40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

sobota 21. července 2012

Na šestý pokus

Po delší odmlce způsobené totální nestíháním téměř čehokoli, jsem si konečně udělal chvilku pro nějaký ten článek tady na 40dice.cz . Samozřejmě nemůže být o ničem jiném než o šesté edici, která vyšla před pár týdny a která mění několik zažitých principů hry.

Protože mám před sebou ještě ETC, o jehož přípravách ještě vyplodím nějaký článek během pár následujících dnů, moc jsem se do tajů a hlavně hraní podle šestky ještě nechtěl pouštět. Včera jsme ale s klukama neodolali a pustili se do toho. Myslel jsem že odehrajme několik her ale první dvě hodiny to vypadalo spíš jak na nějaké kvízové soutěži:


Ale pojďme na samotná pravidla a co je nového. Předně doporučují mít při hře papír a tužku, protože zde přibylo opravdu hodně náhodných věcí, které ovlivňují hru, ale už jich je tolik, že se docela těžko zapamatovávají. Jako například Warlord traity, vybrané psychic powery, postupně odkrývané vlastnosti objectivů a lesů, Night Fight na začátku nebo na konci atd... Díky tomu mám pocit, že už to není o "pojď jdem si rychle zahrát" ale spíš "doufám, že jsme ještě na něco nezapomněli".

Velkou změnou, která jistě ovlivní meta game je "nerfnutí" vozidel hlavně velmi levných Rhin a Razorů. A to jak díky nemožnosti chárgovat po vystoupení, tak hlavně díky hull pointům. Osobně se mi myšlenka HP líbí, obzvlášť kdy glance nezpůsobuje žádný efekt, ale jen odebírá HP, nicméně si myslím že většina vozidel měla mít klidně 4-5 HP a drahé stroje jako LR klidně i 6 a více. Nekroni se svými Gause zbraněmi se teď vozidlům opravdu jen smějí, ale pokud někdo hrál třeba squadroonu vendet, hyder nebo jiných zbraní s větším množstvím silných výstřelů, tak už ho ani nezajímají samotné efekty penetrací, ale jen jestli jich dal dostatečný počet, typicky: "hele máš tam 2 glance a 1 pene, takže to jsi vlastně wreck!". Můj tip je že vozidel začne pomalu ubývat, nárůst vidím možná tak u drop podů díky 6" disembarku.

Další změnou, která se určitě podepíše na vývoji hry jsou AP profily u CC zbraní. Hlavně (opět použiji to slovo) "nerfnutí" power zbraní, tím že dostaly AP3. Zbraně s AP2 a nižším jako fisty, kladiva, nově i sekery a podobně teď jedou na Ini 1. To se jistě hojně podepíše na rozšíření řad terminátorů na herních stolech.

Podstatnou změnou je i alokace woundů navíc trochu zkomplikovaná o pravidlo Look Out Sir. Je fajn když se opravdu odebírají modely podle určité logiky střelby a ne jak si to zrovna přeje hráč vlastnící tuto jednotku. Ale právě pravidlo LoS celou problematiku trochu zamotává a sám v ní ještě nemám úplně jasno :)  Je teď mnohem důležitější jak hráč s celou jednotkou manévruje a hlavně kde v ní jsou konkrétní modely/zbraně. Rozhodně už to nebude o 2 meltách s 10 woundama.

Poslední z novinek, která výrazněji ovlivní hru jsou Flayers, a to hlavně proto, že až na Hydru v IG kodexu zatím není jiná jednotka s pravidlem Skyfire, tzn střelbou na vlastní BS. Jen pro upřesnění Flayers v zooming módu jsou schopni letět až 36" a stále střílet až čtyřmi zbraněmi, nejdou naasaultit a bez pravidla Skyfire lze na ně střílet pouze přes Snapshot, tzn na šestky. Jedinou možnou obranou aktuálně je mít takovýto stroj i ve své armádě nebo přikupovat alespoň základní fortifikaci (defence line) spolu s protiletadlovým autocannonem za cca 100pts. Třeba u Nekronů pak jde postavit celá army na 9ti takovýchto vehiklech a jsem docela zvědav kam se posune meta game s nutností bránit se takovýmto listům.

Samozřejmě novinek je celá řada jako nemožnost assaultu z outflanku, výrazná změna night fightu s velkým zvýhodněním search lights a night visions. Delší dosah při assaultu hlavně u jumpackářů, beastek a calvary. Snížení coverů a FnP a další. Nicméně ty změny které dle mého změní hru nejvíce jsou uvedeny výše a pokud máte pocit, že jsem něco důležitého opomněl, neváhejte přidat komentář.

Jo a abych nezapomněl, konec odhadování 6", 12" a více palců! Přichází doba permanentního přeměřování :)

Žádné komentáře:

Okomentovat