Kdo se bojí, nesmí hrát démony, odvážný drop v prvním kole |
Má sestava byla tedy tvořena čtyřmi tzeentch heraldy, dvěmi tzeentch daemon princi, grinderem, celkem 12 flamery a 10 plaguebearery.
Plaguebearers dělají svůj job. |
4 chiméry+stubber, ve dvou 10 gardistů s raketometem a flamerem, v dalších HQ commanda s 4x plasmou, fista, v poslední platoon commanda
2x infantry squadra s raketou a flamerem
Spec. weapon tým s granátomety
Spec. weapon tým s flamery
5 ratlingů
Manticores heavy flamerem
Leman Russ Demolisher, lascannon
Hellbound s multi meltou
Sentinel s auto kanónem
Opět tedy mí démoni čelí přečíslení, tentokrát jen 2:1, zato v drtivé většině zalezlých v chimérách, ale proti těmto armádám je armáda (alespoň v to doufám) stavěná. Soupeř vyhrává iniciativu a po delším uvažování volí svůj začátek. Obětuje první kolo plácáním za výběr nejvhodnější čtvrtky. Umístíme objektivy. Soupeř umisťuje vše do rožku, snaží se zamezit mému dropu mezi jednotky a také zamezuje možnosti dopadnout tak abych měl k dispozici střelbu na zadní pancíř. Při tom ale myslí na potenciální hrozbu flamerů, kteří by mohli dechem líznout více než jedno vozidlo. Ratlingy infiltruje do ruiny zhruba veprostřed stolu, a poskytují tak krycí palbu z druhé strany. Jednotku granátníků a flameristů nechává v rezervách.
Konec prvního kola |
Garda se jen lehce přeskupuje a vozidla drobně pohnou. Nemá toho moc co na práci, pozice vesměs dosáhl již v deployi.
Přichází na řadu mé kolo. Po zvážení situace vybírám do své preferované poloviny heraldy a prince. Házím obligátní jedničku a přicházejí tak tři čtyřky flameri, dvě pětky plaguebarerů a grinder, kterého jsem zrovna proti gardě do hry na začátku dávat nechtěl. Ale musím žít s tím, co mi bylo naděleno. S tím co mám k dispozici, dostanu klepec. Konzervativní drop někde dál od soupeře znamená, že mu nic neudělám a naopak dostanu na budku dříve, než stihnu něco udělat. Je třeba zariskovat a provést velice agresivní drop toho co mi bylo bohy dáno do vínku.
Grindera dávám kousek před les s pěchotou… hit… flameři mezi grindera a lemana, o 7“ směrem k soupeři, naštěstí přesně za lemana a před chiméru, druzí jdou na původně plánované místo, hit. Poslední flameři k chiméře, šipka, o 2“ od ní těsně ke kopcu. PB k lesu, hit. Druzí PB do ruiny k ratlingům, asi 8“ pryč. Uff, na to, co padalo do bezprostřední blízkosti, koukám jako puk stejně tak jako soupeř, který polohlasem situaci komentuje ve smyslu, že je to v konečníku.
Začínám tedy střelbu. Pěchota v lese sice dokáže štípat, ale tanky doslova koušou. Flaemři tedy jdou po železe. Jedni mambí lemana a lízají i sentinela za ním. Leman dostává shaken, sentinel stunned a imobilizaci. Díky jeho postoji je ze hry. Další pak pokouší chiméru na kraji stolu, ale bez úspěchu, poslední jdou do další chiméry, přichází o multilaser. Grinder má nutkání naběhnout pěchotu, ale velká placka může zatočit s dalším vozítkem, takže na přetřes jde další chiméra… scatter o 9“ mimo stůl, sakra, zkusím to tedy kanónen, S4 není žádné terno, ale glance na bok dát může, končí to imobilizací chiméry. PB u lesa se rozestoupí, druzí v ruině běží vstříc ratingům. Na to, že mi štěstí nepřálo u volby poloviny, to ve finále nebylo nejhorší, ale teď to určitě schytám.
2. kolo
Konec druhého kola |
Na řadu přicházejí démoní rezervy, házím vysoká čísla, nepřijde jen jeden herald, ale soupeř mi od někoho snižuje hod o 1, takže nakonec to je jen princ a dva heraldi, ale lepší než drátem do oka. Tentokráte se držím dál. Jeden herald padá k ruině, kde jsou k dispozici ratlingové. Další jde mezi ruinu a soupeřovu hranu stolu, ale vzdaluje se asi o 6“, padá do lesa a dostává pecku. Ze stejného místa to odvane i prince, ten ale přistání v lese zvládá lépe a je blíže soupeři. Jedni flameři skáčí za chiméru do blízkosti granátníků, další skáčí mezi chiméru a manticoru. Grinder se posune do lepší pozice na plamenomet do lesa. PB se stahují z ruiny a běží k domácímu objektivu.
Střelbu otevírá herald v lese, střílí na hellhounda boltem a gazem do ratlingů. Hellhound nic, prcek umírá jeden. Střelbu opakuje druhý herald, stejným směrem. Jeden ratling umírá, hellhound zase nic. Princ tedy také střílí na pekelného psa a konečně mu něco provede, konkrétně stunned. Flameři pak stunnují lemana a rvou mu kanón, shake chiméry, 5 mrtvých granátníků, grinder upaluje nějaké gardisty a ti utíkají. Prckové zdrhají také. Zde jsem pak udělal chybu. Mám zafixováno, že s démony do kombatu nechci, nicméně jedni flameři mohli vběhnout do chiméry, se S4 jí mohou něco udělat a druzí si mohli podat zbylého chudáka granátníků. Příště si to musím uvědomit.
Konec třetího kola |
Přicházejí plamenometčíci, zdrhající jednotky se seskupují. Střílí manticore, která byť málo ale přeci jen vidí PB kteří se řítí k domácímu objektivu. 2 placky, jedna hitne, druhá lízne jednoho, soupeř hází několik jedniček na wound a já dávám nějaké 5+ invuly. Umírají dva. Hellhound a leman nic nedělají, stejně jako sentinel. Střelba soupeře nakonec zabíjí dvě jednotky flameri, démon prince. Grinder opět schytal plazmy a rakety. Nicméně dostává nanejvýš stunned, který ignoruje.
Ve třetím kole mi nic nepřichází, takže hraju s pěti modely podstatnými modely na stole. PB se poučili z mezery, kterou dostali zásah raketou a pohybují se mimo dohled manticory ale stále se blíží k objektivu. Heraldi se přibližují na dostřel a do lepších pozic. Grinder jde do lesa, aby vyštípal jednotku na kopci za ním. Střelbou zabíjím ratingy, shakuju chiméru u lesa, flameři imobilizují další chiméru. Grinder upaluje část jednotky na kopci i sjednocené gardisty za ním, kde přežívá jen raketa. Morálku všichni ustojí, takže assault. Gardisté umírají a konsoliduji tak abych nevystavoval záda plazmičům, za cenu odhalení se manticore, snad do něj na takovou krátkou vzdálenost nebude pálit.
Konec čtvrtého kola |
Hellhoud a leman jdou do palebných pozic, shaken chiméra dělá tankshock na flamery, kteří ustupují do lesa, z chiméry na kopec vylézá jednotka plazem do zad grinderovi. Tentokrát dostal doslova po tlamě a přišel tak o flamer i velkou placku. Shaken a stunned ignoroval. Manticore střílí po heraldovi, dostává wound. Hellhound zabíjí zbytek mých flamerů, jinak nic zajímavého.
Mě přichází zbytek armády, tedy další dva heraldi a prince. Jeden herald jde na zadek lemanovi, další i s prince na jeho pravý bok do dostřelu na chiméry. Pohybuji se do lepších palebných pozic. Střelbou exploduju dvě chiméry a z části se redukuje počet transportovaných modelů. Ti psychicky odolávají. Dále shaken do lemana, stunned do chiméry u lesa. Grinder probíhá jednotkou plazmičů na kopci a ti utíkají, konsoliduji zády ke hraně stolu vedle manticore. PB mimo centrum dění obsazují domácí objektiv.
Konec pátého kola |
Nevím přesně co, ale dva heraldy gardisté poslali ke všem čertům. Manticore zoufale střílí dvě rakety na grindera, jedna padá mimo stůl, druhá redukuje pěchotu u kopce a utíká.
Jedna z přeživších gardistických jednotek obsazuje objektiv. Nic dalšího démonům neublíží.
Opět se pohybuji blíž k soupeři, grinder si podává jednotku na objektivu a zůstává stát na kopci. Dále ničím chiméru u lesa a rvu multi meltu hellhoundovi. Herald assaultuje lemana, ani s furious charge mu nic nedělá. Házím, zda budeme pokračovat. Padá 4. Hurá do 6. Kola.
Konec bitvy |
Gardisté woundují oba heraldy a prince shodně jedním životem, grinder opět heroicky drží.
Stejnou impotenci předvádějí i démoni. Grinder pro jistotu zůstává na místě kontestující objektiv. Hod na pokračování. Dvojka nestačí.
Hra končí v šestém kole. Na objektivy 1:0 pro démony. Na victory pointy vedla garda asi o 150. V celkovém hodnocení turnaje by byl výsledek cca 13:7. Pokud by třetí v pořadí neuhrál alespoň 17 bodů, byl bych po 4. bitvách stále průběžně na prvém místě.
Žádné komentáře:
Okomentovat