40dice.cz

Několik hráčů české w40k scény se dohodlo a rozjelo tento blog 40dice.cz , kde budeme postovat reporty, zajímavé fotky, rozebírat různé taktiky a podobně. Doufáme že si zde každý fanda w40k přijde na své.
Pokud máte pocit, že občas také můžete přispět do obsahu 40dice.cz, stačí kontaktovat některého z autorů nebo na mejl greg@fmx.cz . Předem díky

sobota 18. září 2010

ETC: Toshirův report

O Evropské mistrovství teamů (ETC) jsem se zajímal už od začátku mého hraní 40k. Loňský turnaj jsem ještě pouze sledoval a pokračoval teprve ve snaze zkompletovat fullpaint armádu. Letos jsem měl šanci zúčastnit se a musím předem říct, že turnaj splnil všechna má očekávání. Spousta lidí nadšených pro hru, spousta krásně nabarvených armád a výbornej týmovej duch turnaje.

Hrál jsem defenzivní armádu a byl jsem většinou předhazován jako první armáda. Detailnímu popisu své armády jsem se věnoval v nedávném článku zde na 40dice "ETC roster - Blood Angels". Moje fotky také zde na 40dice.

Naše a obecně kompletní výsledky lze procházet na stránce RankingsHQ - Profil České republiky. V tomto reportu se budu věnovat hlavně svým hrám.

1. kolo - Seize Ground s 5ti objectivy, Dawn of War
Benoit De Vos (Belgium), Dark Angels - roster




První kolo nám los určil za soupeře úplného nováčka na ETC. Byl jsem myslím předhozen jako první a Belgičani na mě překvapivě nasadili jediné Dark Angels na turnaji.

Benoit začal a vyložil desítku a pětku tacticály a chaplaina do coveru. Já nedal nic. A jen tak zkusmo jsem si hodil ukradení iniciativy a ono to vyšlo :). Takže vše kromě speederu a baalů v rezervách přišlo z kraje stolu na straně, kde byla desítka tacticály a ostřelováním jsem sundal i přes night fight a cover cca půlku jednotky. Dál se hra nesla v nesmělém přibližování ze strany Dark Angels a brutálním ostřelování z mých dreadů a razorbacků. Rhina popadali velmi brzo. Nepříjemní byli pouze venerable dreadi, které mají DA překvapivě levné, takže několik kol jsem je jen stunoval a zničil je až ve 4. a 5. kole. Baalové přišli ze správné strany a postarali se vindicatory a hlavně způsobili potřebné rozptýlení. O jediný proti-výpad se pokusila desítka tacticály v rhinu s podporou chaplaina. Rhino otevřel deepstrikující speeder a do tacticály se pustili dvě pětky assaulťáků a honour guarda. Meltou se podařilo zabít chaplaina, ale close combat byla taková fackovaná, která trvala 3 kola a pokračovala i po konci hry v 7. kole. Benoitovi zůstal jeden zapomenutý space mariňák v jeho nástupce a jeden v souboji s honor guardou. Hon na wipe tedy nevyšel. V jednom podcastu jsem slyšel, že Benoit jel hlavně proto, že má pěkně nabarvenou armádu.

Benoit byl příjemný soupeř, ke konci pravda už trochu "fuckoval" protože mu kostky sem tam nepřály. Na konci hry jsme všichni dostali jako dárek jejich teamové kostky. Do konce ETC jsem je používal na značení oddílů co propadli pravidlu "red thirst" a vtipkoval, že je pokousali belgičani :D.

19:1

2. kolo - Capture and Control, Pitched battle.
Nicholas Rose (United States Of America), Imperial Guard - roster




První kolo jsme vyhráli vysoko, takže k nám bylo napárováno USA, které rozdrtilo nováčka Wales. USA letos bylo na ETC poprvé, ale měli velké ambice. Předhodili jako první IG ve známé verzi "Leafblower" od jeho samotného propagátora Darkwyna. Nikdo se u nás na jeho IG netvářil, tak jsem si ho vzal se slibem, že remízu prostě uhraju :).

Začínal jsem a vyložil se za ruinu do malého prostoru, aby vše bylo v coveru minimálně pod shieldem. Nick armádu rozdělil na dvě půlky, jedna seděla na objectivu a druhá byla blíž na odstřelování. Mé první kolo bylo tragické, nic jsem netrefil a když jo, tak jednička na průraz. Naštěstí jsem svou neschopnost něco udělat kontroval parádním házením 4/5+ coveru, takže první kolo a vlastně i druhé se celkově nic moc nestalo. Zhruba od třetího kola začalo konečně něco padat na obou stranách, Nick se tlačil ke mě víc agresivně než já k němu, takže obecně remízová hra se na ztráty začala přiklánět ke mě. Ke konci jsem zkusil ještě výpad baalama a speederem, ale oba jsme si domovský counter vcelku v klidu uhájili. Pro mě spokojenost, ale když jsem se rozhlínul a zjistil, že všichni ostatní dopadli hůře, tak se dobrý pocit z mé hry docela rozplynul.

Nick byl ze začátku málo komunikativní, ale když zjistil, že se prostě dokážeme dohodnout nad pravidly, tak trochu roztál a hra byla vcelku fajn. Musím uznat, že amíci maj opravdu hodně nahráno. Měl strategii dobře rozmyšlenou, velmi rychle zvládal pohyb a obecně prostě věděl, co chce dělat. Docela špatně ale nesl, že se mu chodili posmívat týmový kolegové, že jedinej neuhrál výhru. Každopádně super zážitek zahrát si s "internetovou celebritou" a navíc úspěšně :).

Po hře byla ještě malá komedie, kdy jsme zpochybnili jak sečetli výsledky. Šlo o prd, ale když součet bodů z her má být 160 (8 her po 20ti) a je 153, tak to prostě nesedí, i když Nick tvrdil, že to nutně 160 být nemusí :). Tak nakonec sice malá asiatka, co jim dělala něco jako asistentku, trochu vrčela, že studuje umění a ne matematiku, ale pak byla ráda, že jsme jim našli jejich chybějících 7 bodů :D.

12:8

3. kolo - Annihilation, Spearhead
Paul Quigley (Ireland), Dark Eldar - roster




Byl jsem předhozen myslím opět jako první a Irský kapitán si mě vybral, že prý je jeho rolí, takovéhle obtížné rostery trápit Dark Eldarama. Začínal, udělal ofenzivní deploy co nejvíc dopředu, já naproti tomu velmi defenzivně do coveru a vše pod dosah Shield of Sanguinus. Před hrou jsme trochu vtipkovali, že moje teamová strategie, je mu vzít iniciativu, no a ono se tak stalo :D. Podruhé na ETC! To je myslím víc než za celé mé předchozí hraní dohromady. Ale myslím, že to nebylo rozhodující, prostě mé první kolo střelby pootvíralo spousty AV10/11 lítátek a druhé kolo je dočistilo a to by se stalo tak jako tak. Jediný problém dělal archon s 2+ invulem a obecně má malá znalost Dark Eldarů, kterou ale soupeř vydatně využil, kdy se nebránil nepoužití +1 do damage tabulky vozidel za open topped. Na to jsme ale brzo přišli a je mu ke cti, že se nebránil imobilizované raidery změnit na zničené. Wyches a Archon zabili pár assaulťáků, ale tím pokus o útok skončil. Archona zabil asi až desátý zásah, kdy konečně nehodil 2+ invul. Pak už jsem jen dočistil vše v dosahu a na konci sedmého kola už toho eldarům moc nezbývalo.

Paul byl v pohodě, komunikace nevázla. A dostali jsme opět jako dárek jejich teamové kostky. Vtipný je, že jsou asi dvakrát tak velký jako normální, že prej když to objednávali, tak to na obrázku nešlo poznat :D.

17:3

První den všechny hry skončili až v sedmém kole, to bylo fakt únavné. Naštěstí trochu osvěžila sprcha v hotelu, který si část výpravy na druhou noc našla a citrónové pivo a pokec s českou fantaskářskou výpravou.

4. kolo - Capture and Control, Dawn of War
Andras Daroczy (Hungary), Chaos Daemons - roster




Ráno bylo vcelku krušné, oběma se nám spíš chtělo spát než hrát. Na týmový poradě všichni chtěli hrát proti démonům, já ne... Ale padl jsem do secret choice a tam mě čekali zrovna oni. Tuhle hru jsem mohl takticky zvládnout lépe, ale démonům hlavně padlo, co potřebovali. Nechal mě začít, přišla mu správná půlka s žádným nebo minimálním scatterem. V mém kole jsem si vytrpěl střeleckou impotenci a nepadlo mu snad nic. Čistka začala v druhém kole, ale bylo už prostě pozdě.

Komunikace vcelku vázla, já se pokoušel zahájit smalltalk, ale on ve všem viděl otevření diskuze o pravidlech, tak jsem toho raději nechal. Od třetího kola bylo jasné jak to dopadne, tak se už Andy uvolnil a spíš jsme už kecali než hráli. Pokud bych se ale chtěl s někým dohadovat o pravidlech (covery, pohyb atd), tak v této hře bych měl asi nejvíc důvodů, ale nestálo to vzhledem ke stavu za to.
4:16

5. kolo - Seize Ground with 5 counters, Spearhead
Dmitry Tepaev (Belarus), Chaos Space Marines - roster




Už jsem se trochu probral, ale začínala se ve mně budit nemoc. Bělorusové na mě jako svého prvního hitera nasadili chaos.

Začal, vyložil se na své čtvrtce. Já nedal skoro nic, jen hodně daleko v coveru párek dreadů a razorback, s tím, že využiju mise a pudu do něj pěkně z rezerv ze strany. Strategie se fakt vydařila, on neměl dlouho po čem střílet, já mu mezitím rozbil rhina a tím mu sebral veškerou mobilitu. Pochválit musím speeder, který spadnul a smáznul Land raider. V dalším kole zkoušel deepstrikovat termosky hodně agresivně, ale šly mimo stůl a byly zničeny. Pak postupným příchodem z rezerv a přibližováním ke středu jsem mu zničil skoro vše.

Dmitry byl sympaťák. Prý i hrál předtím turnaj jednotlivců. Naše hra sice dopadla dost jednostranně, ale nesl to statečně.

19:1

6. kolo - Annihilation, Pitched battle
Rachel Duffy (Northern Ireland), Tyranids - roster




Před posledním kolem my bylo už fakt zle, trochu mě zvedlo belgický pivo, který mi přenechal Dranthrax z fantaskové výpravy (díky). Jsem předhozen jako první, berou si mě Tyranidi a jediná žena, co jsem na turnaji 40k zahlídl.

Už od deploye bylo zřejmé, že šance na wipe jsou dobré, ale musel jsem se dost držet, abych hrál svědomitě a nedělal zbytečný chyby. Tyranidi si prakticky postupně přišli na popravu a deepstrikující Trygony si usmažili squady s meltama.

S Rachel se hrálo a kecalo dobře, navíc jsme dostali paňáca dobrý whiskey - příští rok by bylo fajn mít taky nějaký dárečky pro oponenty. Doufám, že jsem jí moc netrápil (chodila skoro po každým mým kole kouřit :))

Situace vypadala dobře, stoly kolem byli jasně pro nás, ale když jsem prošel všechny stoly, začalo to vypadat těsněji. Kdosi spočetl, že je třeba, abychom ještě udrželi asi 7 bodů, což nakonec myslím Phule se Slimákem zvládli, ale bohužel to byla přesná hranice remízy. Chtělo to o bod víc.

20:0

Celkové výsledky jsme se dověděli až skrz SMS cestou domů. Oproti loňsku jsme slibovaného minimálního zlepšení o příčku od konce dosáhli, ale měli jsme myslím na víc, ta blízká výhra v posledním kole by nás poslala dost nahoru.

Parádní akce, moc se mi tam líbilo a doufám, že za rok pojedu zase. Myslím, že jako tým jsme fungovali dobře a vůle jet znovu a dát tomu zas víc tu je silná. Hodně mě potěšil přístup lidí. Prakticky všichni, se kterýma jsem hrál nebo mluvil, berou warhammer jako všestranné hobby, kde jde skutečně o vše - sběratelství, barvení a i samotné taktické hraní. Samotné hry byli jedny z nejzábavnějších, co jsem kdy hrál. A to jak proto, že jsme si prostě lidsky vyšli vstříc, tak proto, že se prostě hrálo naplno. A 24 osmičlenných týmů z celého světa je prostě parádní účast.

8 komentářů:

  1. Omlouvám se, že report dávám tak pozdě, ale jako super vzpomínka to snad stále stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní report. Jsem rád, že jste se letos nakonec domluvili a vyrazili. Rozhodně máte na co vzpomínat a taky se i čím chlubit. Luxus.

    OdpovědětVymazat
  3. Hlavně dobře zvládnutá defenzivní armáda :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj chci se zeptat jak se počítají ty body 20:0 apd.
    Jinak děkuju za tuhle stránku a doufám, že tu bude ještě hodně takových battle reportů.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za chválu.

    Michal: Je to podle misí standardní páté edice, vítěz má 15 bodů, poražený 5, při remíze oba 10 a pak se uplatňují modifikátory za rozdíl ve vítězných bodech:

    1450-1750 / +5 / -5
    1150-1449 / +4 / -4
    850-1149 / +3 / -3
    550-849 / +2 / -2
    250-549 / +1 / -1
    0-249 / 0

    OdpovědětVymazat
  6. No trochu jsme si na ten report pockali ;-).

    Jinak parada, dobre sepsany a urcite suprova akce.

    OdpovědětVymazat
  7. uz jsem neveril ze ten report bude :) kazdopadne fajn report a hlavne supr vysledek na ETC, kdo to nezaregistroval tak Toshiro byl nejuspesnejsim hracem ceske vypravy... jestli si dobre vzpominam tak 5 vyher a 1 prohra.

    OdpovědětVymazat
  8. Toshiro na hrad... ne, na to tuším ještě nemá věk, ale na kapitána týmu ambice jistě má :)

    OdpovědětVymazat